Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza MMORPG (Massive-Multiplayer Online Role-Playing Game)
Název práce v češtině: Analýza MMORPG (Massive-Multiplayer Online Role-Playing Game)
Název v anglickém jazyce: Analyse of MMORPG
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwarového inženýrství (32-KSI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Filip Zavoral, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.11.2008
Datum zadání: 19.11.2008
Datum a čas obhajoby: 14.09.2009 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.09.2009
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2009
Oponenti: doc. RNDr. David Hoksza, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
V práci bude analyzován současný herní fenomén MMORPG (Massively multiplayer online
role-playing game). Jedná se o hru typu RPG se síťovou nadstavbou, to znamená že herní
důraz je přesunut z interakce s nascriptovaným prostředím na kontakt mezi hráči. V hrách
tohoto typu ovládá hráč jednu postavu, s níž prozkoumává a ovlivňuje rozsáhlý herní svět.
V práci budou rozebrány současné úspěšné projekty, jak z freewarové tak z komerční sféry.
Dále budou probrány jednotlivé možnosti implementace klientů. V neposlední řadě se bude
zabývat moderními trendy v tomto odvětví, jako jsou například predikce pohybu postav,
optimalizace síťové komunikace či postupné načítání herních dat. Jako součást práce bude
vyvinuta fungující hra s vlastním klientem a editorem.
Seznam odborné literatury
Microsoft Developer Network, http://msdn.microsoft.com/
OpenGL Tutorials, http://nehe.gamedev.net/
Online Games News, http://www.ogrank.com/
Předběžná náplň práce
V práci bude analyzován současný herní fenomén MMORPG (Massively multiplayer online
role-playing game). Jedná se o hru typu RPG se síťovou nadstavbou, to znamená že herní
důraz je přesunut z interakce s nascriptovaným prostředím na kontakt mezi hráči. V hrách
tohoto typu ovládá hráč jednu postavu, s níž prozkoumává a ovlivňuje rozsáhlý herní svět.
V práci budou rozebrány současné úspěšné projekty, jak z freewarové tak z komerční sféry.
Dále budou probrány jednotlivé možnosti implementace klientů. V neposlední řadě se bude
zabývat moderními trendy v tomto odvětví, jako jsou například predikce pohybu postav,
optimalizace síťové komunikace či postupné načítání herních dat. Jako součást práce bude
vyvinuta fungující hra s vlastním klientem a editorem.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In this project the up-to-date phenomena MMORPG (Massively multiplayer online roleplaying
game) will be analyzed. It is a game of RPG type with network add-on, which means,
that game?s accent is switched from interaction with scripted realm to contact with players. In
games of this type the player controls one character and explores and affects huge virtual
reality. In the project there will be examined contemporary prosperous projects, from both
freeware and commercial sphere. Various possibilities of implementation of clients will be
then discussed. Last but not least, the project will deal with modern trends in this branch, such
as prediction of character?s movement, optimization of network communication or gradual
loading next data
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK