Analýza MMORPG (Massive-Multiplayer Online Role-Playing Game)
Název práce v češtině: | Analýza MMORPG (Massive-Multiplayer Online Role-Playing Game) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analyse of MMORPG |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.11.2008 |
Datum zadání: | 19.11.2008 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2009 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.09.2009 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2009 |
Oponenti: | doc. RNDr. David Hoksza, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V práci bude analyzován současný herní fenomén MMORPG (Massively multiplayer online
role-playing game). Jedná se o hru typu RPG se síťovou nadstavbou, to znamená že herní důraz je přesunut z interakce s nascriptovaným prostředím na kontakt mezi hráči. V hrách tohoto typu ovládá hráč jednu postavu, s níž prozkoumává a ovlivňuje rozsáhlý herní svět. V práci budou rozebrány současné úspěšné projekty, jak z freewarové tak z komerční sféry. Dále budou probrány jednotlivé možnosti implementace klientů. V neposlední řadě se bude zabývat moderními trendy v tomto odvětví, jako jsou například predikce pohybu postav, optimalizace síťové komunikace či postupné načítání herních dat. Jako součást práce bude vyvinuta fungující hra s vlastním klientem a editorem. |
Seznam odborné literatury |
Microsoft Developer Network, http://msdn.microsoft.com/
OpenGL Tutorials, http://nehe.gamedev.net/ Online Games News, http://www.ogrank.com/ |
Předběžná náplň práce |
V práci bude analyzován současný herní fenomén MMORPG (Massively multiplayer online
role-playing game). Jedná se o hru typu RPG se síťovou nadstavbou, to znamená že herní důraz je přesunut z interakce s nascriptovaným prostředím na kontakt mezi hráči. V hrách tohoto typu ovládá hráč jednu postavu, s níž prozkoumává a ovlivňuje rozsáhlý herní svět. V práci budou rozebrány současné úspěšné projekty, jak z freewarové tak z komerční sféry. Dále budou probrány jednotlivé možnosti implementace klientů. V neposlední řadě se bude zabývat moderními trendy v tomto odvětví, jako jsou například predikce pohybu postav, optimalizace síťové komunikace či postupné načítání herních dat. Jako součást práce bude vyvinuta fungující hra s vlastním klientem a editorem. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
In this project the up-to-date phenomena MMORPG (Massively multiplayer online roleplaying
game) will be analyzed. It is a game of RPG type with network add-on, which means, that game?s accent is switched from interaction with scripted realm to contact with players. In games of this type the player controls one character and explores and affects huge virtual reality. In the project there will be examined contemporary prosperous projects, from both freeware and commercial sphere. Various possibilities of implementation of clients will be then discussed. Last but not least, the project will deal with modern trends in this branch, such as prediction of character?s movement, optimization of network communication or gradual loading next data |