Analýza činností trenérů v házené ve vybrané oblasti
Název práce v češtině: | Analýza činností trenérů v házené ve vybrané oblasti |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of handball coaches' activities in selected area |
Klíčová slova: | házená, trenér házené, činnosti trenéra u družstva, vzdělávání trenéra, trenérská licence |
Klíčová slova anglicky: | handball, handball coach, activities of the coach in the team, coach education, |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Sportovní hry (51-600300) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Martin Tůma, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 17.09.2008 |
Datum zadání: | 17.09.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 21.09.2010 10:30 |
Místo konání obhajoby: | KSH |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.09.2010 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 03.09.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.09.2010 |
Oponenti: | doc. PhDr. František Táborský, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Čeští hráči a hráčky zaostávají ve srovnání s ostatními zeměmi v úrovni herních činností jednotlivce. Jednou z příčin zaostávání může být nedodržování metodických zásad tréninku v žákovských a dorosteneckých kategoriích, kde se herní činnosti jednotlivce osvojují a zdokonalují.
Cílem práce bude podat přehled o reálných činnostech trenérů v jednotlivých věkových kategoriích ve vybraném regionu a srovnat je s postupy doporučenými v odborné literatuře. K dosažení cíle by diplomantka měla splnitnásledující úkoly: 1. Provést rešerši literárních pramenů týkajících se podobné problematiky a designu podobných typů výzkumů 2. Připravit vstupní dotazníkové šetření 3. Doplnit získané výsledky údaji získanými dalšími výzkumnými metodami (řízený rozhovor apod.) 4. Provést kvalitativní a kvantitativní analýzu získaných dat a komparaci s poznatky z literatury Práce by měla vyústit v případná doporučení pro vzdělávání trenérů v příslušném regionu. |
Seznam odborné literatury |
1.TŮMA, M., TKADLEC, J. Házená. 1. vydání. Praha: Grada, 2002
2.JANČÁLEK, S., TÁBORSKÝ, F., ŠAFAŘÍKOVÁ, J. Házená. Teorie a didaktika. Praha: SPN, 1990 3.ČSTV. Trenér házené. Praha: Sportpropag, 1990 4.CHOUTKA, M., DOVALIL, J. Sportovní trénink. 2.vydání. Praha: Olympia, 1989 5.DOBRÝ,L. Didaktika sportovních her. Praha: SPN, 1988 6.SVOBODA, B., VANĚK, M. Psychologie sportovních her. Praha: Olympia, 1986 7.SELIGER, V., CHOUTKA, M. Filosofie sportovní výkonnosti. Praha: Olympia, 1982 8.ŠIMEK,J. Házená a děti aneb jak na to. Olomouc, 2005 9.TÁBORSKÝ, F., ŠAFAŘÍKOVÁ, J. Kapitoly z teorie a didaktiky házené III. 1. vydání. Praha: SPN, 1982 10.CZERWINSKI, J., TÁBORSKÝ, F. Basic handball. Wien: EHF, 1997 Další dle doporučení vedoucího práce |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce bylo zjistit, zda činnosti trenérů v házené u družstev v oddílech spadajících pod Oblastní severomoravský svaz házené (OSSH) odpovídají doporučením vydaným Českým svazem házené (ČSH).
Pro celý výzkumný projekt byla zvolena empiricko ? analytická metoda. Za nejvýhodnější vzhledem ke geograficky rozlehlému území jsme shledali metodu dotazování, kterou lze využít ke sběru dat jak v kvantitativním, tak i v kvalitativním výzkumu. Do sumarizačních tabulek a grafů byla zanesena všechna nashromážděná data. Při verifikaci hypotéz byla data vyhodnocena pomocí základních statistických metod aritmetický průměr, absolutní četnost a relativní četnost. Práce měla vyústit v případná doporučení pro vzdělávání trenérů v příslušném regionu. Podle výsledků výzkumu v této práci se doporučení pro vzdělávání trenérů nebudou vztahovat k apelu na pouhou účast, neboť, jak jsme zjistili, samotné absolvování vzdělávacích akcí problém není. Doporučení se budou vztahovat ke změně přístupu. Je potřeba změnit pasivní přístup v aktivní tak, abychom si odnesli kromě potvrzení o absolvování vzdělávací akce i nové teoretické vědomosti a praktické zkušenosti a snažili se je implementovat do naší trenérské praxe, což považujeme za absolutně nejdůležitější! |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the thesis was to determine wether the activities of coaches in handball teams, divisions under the Regional North-Moravian Handball Association (OSSH), are in accordance with the recommendations issued by the Czech Handball Federation (CSH).
For the entire research project was chosen the epirically analytical method. With respect to the geografically large area, we considered interrogation method which can be used to collect both quantitative and qualitative research data. All collected data were summarized by entering inno tables and graphs. In the verification of hypotheses the data was evaluated by using basic statistical methods, the arithmetic mean, absolute frequency and relative frequency. The thesis was intended to result in recommendation for coaches' education and development in the mentioned region. With reference to the research results in this thesis the recommendation will not related to impetus for only participation in the trainings. As we found out, the passing of the education and training activities themselves is not a problem. The recommendation will be predominantly related to the change of approach. It is necessary to transform the passive approach into the active one in order to not only recive a certificate about a training session completion but gain the theoretical knowledge and practical experience in the first place. And it is the implementation of these gained knowledge and experience in our coach practice we consider absolutely important! |