Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Acidobazické děje - prezentace v programu Powerpoint pro střední školy
Název práce v češtině: Acidobazické děje - prezentace v programu Powerpoint pro střední školy
Název v anglickém jazyce: Acid-base process - PowerPoint presentation for secondary schools
Klíčová slova: středoškolské učivo chemie, obecná chemie, acidobazické děje, aktivizace studentů, Powerpointová prezentace
Klíčová slova anglicky: secondary school chemistry, general chemistry, acid-base process, student motivation, PowerPoint presentation
Akademický rok vypsání: 2007/2008
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 03.12.2007
Datum zadání: 13.06.2011
Datum odevzdání elektronické podoby:07.09.2011
Datum proběhlé obhajoby: 20.09.2011
Oponenti: RNDr. Klára Urbanová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
V současnosti se neustále zvyšují požadavky na kvalitu výuky chemie na středních školách, která zde patří z řady důvodů k obtížnějším, a méně oblíbeným, předmětům. Souvisí to s poměrně značnou teoretickou náročností učiva, s neznalostí jeho praktického využití, s minimalizací experimentální práce učitelů i žáků, s nedostatkem vhodných motivačních prvků, s malou atraktivností metod výuky apod.
Tvorba a využití prezentací ve výuce chemie je jednou z možností řešení dané situace. Vhodně zpracovaná prezentace umožňuje zefektivnit výuku a začlenit do ní mnoho názorných prvků, např. grafy, obrázky, tabulky, schémata nebo jednoduché animace. Při tvorbě prezentací je možno využít i videozáznamů chemických pokusů, které z časových, finančních nebo jiných důvodů nelze demonstračně předvádět během hodiny.
Diplomová práce bude zaměřena na zpracování části obecné chemie, a to tématu: Acidobazické děje v rozsahu učiva čtyřletého gymnázia (resp. vyššího stupně gymnázia víceletého). Cílem bude vytvořit soubor výukových prezentací zpracovaných v programu MS PowerPoint, které jsou využitelné pro běžné vyučovací hodiny, ověřit je v praxi a zhodnotit jejich účinnost na efektivitu výuky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The requirements for the quality of high school chemistry education, which is, for many reasons, one of the more difficult and less liked subjects, are steadily increasing. The reasons are a relatively high theoretical demands of the subject matter, the ignorance of its practical application, the minimalization of experimental work (of both the teachers and the students), the lack of appropriate motivational elements, small attractiveness of the teaching methods etc.
One of the possibilities to solve the given situation is to create and use presentations in chemistry teaching. A well-worked presentation allows for more effective teaching that incorporates many graphical elements, i.e. graphs, pictures, tables, schemes or simple animations. When creating the presentations, it is also possible to use the videorecordings of chemical experiments which cannot be performed during the lesson for reasons of time, money, or others.
The Diploma thesis will aim to process a part of general chemistry, i.e. the theme: Protolytic processes in the curricula of four-year grammar school (or higher years of longer grammar schools). The goal shall be to create a compendium of teaching presentations in the Microsoft PowerPoint application that could be used in the ordinary lessons, verified in practice, and evaluated as for their effect on the effectivity of the teaching.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK