Cílém práce je vytvořit počítačovou simulaci skupinového hmyzu a jeho života v úlu. Měl by být vytvořen digitální model hmyzu, jeho chování, model prostředí ve kterém bude žít a pravidla pro přežití. Model hmyzu by měl obsahovat fyzikální model a rozhodovací model. Rozhodovací model by měl být realizován pomocí nervové sítě jejíž jednotky by měli být neurony. Model neuronové buňky by měl být inspirován biologickou předlohou. Rozhodovací model by měl být vhodně napojen na fyzikální model hmyzu. Fyzikální model by měl alespoň umožňovat pohyb a vnímání pomocí jednoduchých receptorů. Model prostředí by měl obsahovat význačná místa která by měla reprezentovat úl a zdroje potravy. Model by měl zahrnovat jednoduchou komunickaci mezi příslušníky stejného úlu.
Seznam odborné literatury
V.Balcar: Matematické modelování budování buněčných struktur, 1999, Diplomová práce UK MFF
S.Silbernagl, A.Despopoulos: Atlas fyziologie člověka, 2004, Grada Publishing
K.Lorenz: Základy etologie, 1993, Academia
http://www.spolecne.cz/antsproject/simulation.html