Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Modelování rostlin pomocí "Point-sprites"
Název práce v češtině: Modelování rostlin pomocí "Point-sprites"
Název v anglickém jazyce: Modeling of plants using "Point-sprites"
Akademický rok vypsání: 2005/2006
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Josef Pelikán
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.04.2006
Datum zadání: 18.04.2006
Datum a čas obhajoby: 26.06.2006 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.06.2006
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2006
Oponenti: RNDr. František Mráz, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je modelovat a zobrazovat přírodní útvary (stromy, keře)
za pomoci "point-sprites". Jako v předcházejícím ročníkovém projektu,
základem modelování budou L-systémy, řešitel se zaměří zejména na
rozšířené definice - stochastické L-systémy - pro zajištění větší
variability výsledku.

Z hlediska zobrazování je cílem implementovat některou z technik
LoD ("Level of Detail") pro dosažení maximální efektivity vykreslování.
Konečným cílem by měla být schopnost navržených algoritmů zobrazovat
v reálném čase věrohodně vypadající přírodní krajinu, resp. její floru.
K demostraci výsledků stačí naprogramovat experimentální aplikaci,
důraz není kladen na uživatelské rozhraní.

Navržené algoritmy a datové struktury je nutné dobře komentovat.
Seznam odborné literatury
1. Przemyslaw Prusinkiewicz, Aristid Lindenmayer: The Algorithmic Beauty
of Plants, Springer, 1990

2. DirectX documentation, MSDN

3. David Luebke et al.: Level of Detail for 3D Graphics, Morgan Kaufmann,
2002
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK