Simulace bitvy robotů
Název práce v češtině: | Simulace bitvy robotů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Robot Battle Simulation |
Akademický rok vypsání: | 2005/2006 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jiří Adámek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.11.2005 |
Datum zadání: | 11.11.2005 |
Datum a čas obhajoby: | 31.01.2008 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.01.2008 |
Datum proběhlé obhajoby: | 31.01.2008 |
Oponenti: | RNDr. Roman Vaculín, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je vytvořit soubor programů pro simulace bitvy robotů. Dvě základní části tohoto souboru jsou simulátor a prostředí pro vývoj robotů.
Vývoj robotů probíhá ve dvou fázích: v první fázi se pomocí GUI naspecifikuje "hardware" robota: zbraně, vybavení, apod. V druhé fázi je potřeba naprogramovat inteligenci robota: prostředí pro tyto účely poskytuje editor kódu a automatický generátor rozhraní, která je třeba implementovat. Simulátor umožňuje vytvořit instance robotů, graficky zobrazuje jejich bitvu a dále zobrazuje textové informace o stavu robotů (poškození, zásoba munice, atd.). Součástí simulátoru je i editor bitevního pole. Kromě samotné implementace je nejdůležitějším úkolem návrh událostí, kterými je robot řízen (každé události odpovídá jedna metoda, implementací těchto metod je dáno chování/inteligence robota) a dále návrh rozhraní simulátoru, které je k dispozici robotům. |
Seznam odborné literatury |
G. Weiss: Multiagent Systems. MIT Press, 1999.
S. Franklin: Autonomous Agents as Embodied AI. Cybernetics and Systems, special issue on Epistomological Issues in Embodied AI, 28:6 (1997) 499-520. The Robocode Project, http://robocode.sourceforge.net/ |
Předběžná náplň práce |
Simulace bitvy robotů. |