Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza a implementace algoritmů pro sestavování středoškolských rozvrhů
Název práce v češtině: Analýza a implementace algoritmů pro sestavování
středoškolských rozvrhů
Název v anglickém jazyce: Analysis and implementation of algorithms for secondary school timetables scheduling
Akademický rok vypsání: 2005/2006
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra aplikované matematiky (32-KAM)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martin Pergel, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.11.2005
Datum zadání: 03.11.2005
Datum a čas obhajoby: 26.06.2006 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.06.2006
Datum odevzdání tištěné podoby:26.06.2006
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2006
Oponenti: doc. RNDr. Pavel Surynek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem je vytvořit systém, který prostřednictvím grafického rozhraní umožní testovat různé rozvrhovací algoritmy. Systém umožní sledovat průběh výpočtu a případné ruční úpravy dosud spočítaného rozvrhu za běhu. Dále implementovat několik rozvrhovacích algoritmů a porovnat jejich výsledky co do rychlosti, optimality rozvrhu (vzhledem k různým kritériím). Vytvořené rozvrhy bude možné exportovat do přenositelného formátu, kupř. HTML.
Seznam odborné literatury
E. K. Burke, P. De Causmaecker (Eds.): Practice and Theory of Automated Timetabling IV, 4th International Conference, PATAT 2002, Gent, Belgium, August 21-23, 2002, Selected Revised Papers. LNCS 2740 Springer 2003, ISBN 3-540-40699-9,
Ph. Baptiste, C. Le Pape, W. Nuijten, Constraint-based scheduling: Applying constraint programming to scheduling problems, International Series in Operations Research and Management Science, vol. 39, Kluwer Academic Publishers, Boston, 2001
a další dle vlastního uvážení.
Předběžná náplň práce
Vzhledem k tomu, že algoritmy na řešení problému rozvrhování výuky nevykazují zcela ideální výsledky, cílem této práce bude vyrobit prostředí pro člověkem řízené rozvrhování, které může mít mnohem větší šanci uspět, jelikož do tvorby rozvrhu vstupují aspekty, které se stroji těžko popisují, člověku jsou ovšem jasné.
Prostředí pro rozvrhování bude umožní bez zásadních obtíží měnit rozvrhovací algoritmy, aby bylo možno je použít i pro testování a srovnávání jednotlivých algoritmů (polo)automatické tvorby rozvrhu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK