Student se seznámí s fyzikálními principy a některými výpočetními programy pro studium zemětřesení pomocí seismogramů v síti blízkých stanic. Jedná se o nové, nestandardní programy, např. program ISOLA, vyvíjené a používané na katedře geofyziky v rámci mezinárodních projektů, hlavně v návaznosti na seismické stanice MFF v Řecku (viz sekce Pubblications na stránce http://seis30.karlov.mff.cuni.cz/ ). Programy jsou částečně ve Fortranu a částečně v Matlabu. Vlastní studentův přínos může mít jednu ze dvou následujících podob: a) shromáždí data a provede výpočet ohniskových parametrů konkrétního zemětřesení, nebo b) provede některé programové úpravy směřující k vylepšení metody. Téma může být dobrou průpravou pro diplomovou práci obdobného zaměření.
Seznam odborné literatury
Zahradník, J. (2004), How many seismographs do we need to record ground motion at a station ? Studia Geoph. et Geod. 48, 483-492.
Zahradník, J., Serpetsidaki, A., Sokos, E, and Tselentis, G-A. (2005). Iterative deconvolution of regional waveforms and a double-event interpretation of the 2003 Lefkada earthquake, Greece, Bull. Seism. Soc. Am., 95, 159-172.
Zahradnik, J., Plesinger, A. (2005). Long-period pulses in broadband records of near earthquakes. Bull. Seism. Soc. Am., 95, 1928-1939.
Předběžná náplň práce
Student se seznámí s fyzikálními principy a některými výpočetními programy pro studium zemětřesení pomocí seismogramů v síti blízkých stanic. Jedná se o nové, nestandardní programy, např. program ISOLA, vyvíjené a používané na katedře geofyziky v rámci mezinárodních projektů, hlavně v návaznosti na seismické stanice MFF v Řecku (viz sekce Pubblications na stránce http://seis30.karlov.mff.cuni.cz/ ). Programy jsou částečně ve Fortranu a částečně v Matlabu. Vlastní studentův přínos může mít jednu ze dvou následujících podob: a) shromáždí data a provede výpočet ohniskových parametrů konkrétního zemětřesení, nebo b) provede některé programové úpravy směřující k vylepšení metody. Téma může být dobrou průpravou pro diplomovou práci obdobného zaměření.