Effect of plant-animal interactions on individual performance and population dynamics of Scorzonera hispanica
Název práce v češtině: | Vliv opylovačů a herbivorů na individální přežívání a populační dynamiku druhu Scorzonera hispanica |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effect of plant-animal interactions on individual performance and population dynamics of Scorzonera hispanica |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | disertační práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra botaniky (31-120) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Zuzana Münzbergová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.11.2007 |
Datum zadání: | 07.11.2007 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2016 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2016 |
Oponenti: | prof. Diethart Matthies, Dr. |
doc. RNDr. Jana Jersáková, Ph.D. | |
Předběžná náplň práce |
Cílem studie je zachycení selekčních tlaků ze strany opylovačů a herbivorů na fenologii a vzhled bylinného druhu Scorzonera hispanica. Předpokládám, že některé vlastnosti, jako např. výška rostliny, velikost a počet úborů nebo doba kvetení, mohou sloužit pro opylovače a herbivory jako kritérium výběru. Odlišný vliv interagujících živočichů pak může vést k protichůdným selekčním tlakům na tytéž znaky. Pochopení výsledného vlivu na vzhled a chování rostliny je možné pouze prostudováním všech těchto interakcí a jejich propojení v kontextu celého životního cyklu rostliny.
Práce bude spočívat v přesném stanovení vlivu vybraných vlastností rostlin na interakce mezi rostlinou a opylovači a herbivory, a dopadu těchto interakcí na životní cyklus rostliny. Otázku, které vlastnosti rostliny na chování herbivorů a opylovačů působí a kterým směrem, zodpovím pomocí terénního sledování na přirozených lokalitách na Roudnicku. Kombinací zahradních pokusů s klíčením semen a opakovaných demografických měření populací v terénu se pokusím přesně definovat vliv interakcí s herbivory a opylovači na jednotlivé fáze celého životního cyklu rostliny. |