Bakalářská práce popisuje vybraná teoretická východiska a zkušenosti z výuky informační gramotnosti, podle nichž jsou v závěru formulována některá doporučení k rozvoji informační výuky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze (http://www.ff.cuni.cz/). Práce se skládá ze tří částí, kde jsou popsány vybrané příklady z teorie i praxe tak, aby je bylo možné v poslední části aplikovat. První část se zaměřuje pouze na teorii a vyjádření obsahu pojmu informační gramotnosti. Práce pokračuje druhou částí, kde je představena situace informačního vzdělávání v České republice. Později se popis zaměřuje také na prostředí vysokých škol. V poslední, třetí části jsou zahrnuty vybrané metody a trendy informační výuky. Po zhodnocení výsledků provedeného průzkumu informační gramotnosti studentů, jsou nakonec popsána některá doporučení k rozvoji informační výchovy na Filozofické fakultě. V přílohách lze najít zpracovaný průzkum.