Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Současný stav a možnosti výuky informační gramotnosti na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze
Název práce v češtině: Současný stav a možnosti výuky informační gramotnosti na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze
Název v anglickém jazyce: The current state and possibilities of information literacy instruction at Faculty of Arts of Charles University in Prague
Akademický rok vypsání: 2006/2007
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Josef Schwarz
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.09.2007
Datum zadání: 10.09.2007
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 04.09.2007 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.09.2007
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2007
Odevzdaná/finalizovaná: finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Marta Machytková
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce popisuje vybraná teoretická východiska a zkušenosti z výuky informační gramotnosti, podle nichž jsou v závěru formulována některá doporučení k rozvoji informační výuky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze (http://www.ff.cuni.cz/). Práce se skládá ze tří částí, kde jsou popsány vybrané příklady z teorie i praxe tak, aby je bylo možné v poslední části aplikovat. První část se zaměřuje pouze na teorii a vyjádření obsahu pojmu informační gramotnosti. Práce pokračuje druhou částí, kde je představena situace informačního vzdělávání v České republice. Později se popis zaměřuje také na prostředí vysokých škol. V poslední, třetí části jsou zahrnuty vybrané metody a trendy informační výuky. Po zhodnocení výsledků provedeného průzkumu informační gramotnosti studentů, jsou nakonec popsána některá doporučení k rozvoji informační výchovy na Filozofické fakultě. V přílohách lze najít zpracovaný průzkum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK