Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Inkluze žáků se srdečními onemocněními ve školním prostředí
Název práce v češtině: Inkluze žáků se srdečními onemocněními ve školním prostředí
Název v anglickém jazyce: Inclusion of Pupils with Heart Conditions in the School Environment
Akademický rok vypsání: 2025/2026
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: RNDr. Radim Kuba, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 02.10.2025
Datum zadání: 02.10.2025
Zásady pro vypracování
Od zájemce o dané téma se předpokládá hlubší zájem o problematiku laické první pomoci a v průběhu zpracovávání práce absolvování níže uvedených předmětů a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu. Jedná se jednak o předměty zaměřené poskytování laické první pomoci, aspekty krizové komunikace, tak i o pokročilejší kurzy typu Zdravotník zotavovích akcí/Člen první pomoci. Nedílnou součástí by mělo být i absolvování didakticky zaměřených kurzů Didaktika první pomoci I a II.

a) Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C25 První pomoc ve škole - bloková nebo MB180C25T První pomoc ve škole - terénní
• MB180C50Z První pomoc - simulace zimní
• MB180C50L První pomoc - simulace letní
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace

b) Doporučené kurzy s akreditací MŠMT/ zařazené do CŽV:
• Didaktika první pomoci I
• Didaktika první pomoci II
• Zdravotník zotavovacích akcí / Člen první pomoci

(více informací o kurzech lze nalézt na: https://www.prvnipomocprfuk.eu)
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se bude formou literární rešerše věnovat problematice inkluzivního vzdělávání žáků se srdečními onemocněními. Srdeční onemocnění u dětí představují nejen zdravotní výzvu, ale také zásadní faktor ovlivňující jejich každodenní život, včetně školní docházky. Práce se bude zaměřovat na vzdělávací, zdravotní i psychosociální aspekty školní docházky dětí trpících různými formami kardiovaskulárních onemocnění. Mezi nejčastější diagnózy patří vrozené srdeční vady (např. defekty septa, Fallotova tetralogie), stavy po kardiochirurgických zákrocích, implantace kardiostimulátoru či kardioverter-defibrilátoru, srdeční arytmie, kardiomyopatie nebo syndrom dlouhého QT intervalu. Práce bude analyzovat možnosti přizpůsobení školního prostředí těmto žákům – ať už jde o organizaci výuky, specifika v různých předmětech (např. praktická cvičení či exkurze v biologii, fyzická námaha v tělesné výchově, fyzikální experimenty), prevenci infekcí či připravenost na akutní stavy. Zohledňuje rovněž dopady chronického onemocnění na psychiku dítěte a jeho sociální vztahy ve škole. Výsledkem je soubor praktických doporučení pro pedagogy, jak těmto žákům zajistit bezpečné, podporující a motivující vzdělávací prostředí.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK