Řešení soustav lineárních rovnic jako kurz pro žáky druhého stupně základních škol v EDU AI
| Název práce v češtině: | Řešení soustav lineárních rovnic jako kurz pro žáky druhého stupně základních škol v EDU AI |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Solving systems of linear equations as a course for second grade primary school students in EDU AI |
| Klíčová slova: | chatbot, portfolio, lineární rovnice, programované učení, AI |
| Klíčová slova anglicky: | chatbot, portfolio, linear equations, programmed learning, AI |
| Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
| Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 10.07.2025 |
| Datum zadání: | 10.07.2025 |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.07.2025 |
| Datum a čas obhajoby: | 03.09.2025 12:00 |
| Místo konání obhajoby: | Spálená 14, Praha 1, P411, Konzultační místnost, Spálená 14 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2025 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2025 |
| Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104MA) |
| Oponenti: | PhDr. Jakub Michal, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Forma práce – Portfolio výukových materiálů
Student se seznámí s principy programovaného učení a prostředí AI Chatbota Edu AI Na základě teoretických východisek připraví kurz řešení soustav lineárních rovnic Realizuje kurz v prostředí Edu AI Zpracuje reflexi práce se systémem a tvorby kurzu Jedná se o opakovaně zadanou práci. Úkolem studenta je zpracovat připomínky oponenta a vedoucího k prvnímu zadání. |
| Seznam odborné literatury |
| Dušek, O., & Jančařík, A. (2024, October 24-25). The Problem of AI Hallucination and How to Solve It. 23rd European Conference on e-Learning, Porto, Portugal.
Jančařík, A., Michal, J., & Novotná, J. (2022, October 27-28). Artificial Intelligence Assistant for Mathematics Education. 21st European Conference on e-Learning, Brighton, United Kingdom. Jančařík, A., Michal, J., & Novotná, J. (2023, April 21-23). Feedback in Online Mathematics Tutoring. 15th International Conference on Computer Supported Education, Prague, Czech Republic. Jančařík, A., Michal, J., & Novotná, J. (2023). Using AI Chatbot for Math Tutoring. Journal Of Education Culture And Society, 14(2), 285-296. Jančařík, A., Michal, J., & Novotná, J. (2024). Metodika tvorby a využití výukových materiálů z matematiky v prostředí AI Chatbota EDU-AI.EU [Online]. Pedf UK – Univerzita Karlova. https://pedf.cuni.cz/PEDF-3082-version1-metodika_tvorby_a_vyuziti_pedf_uk.pdf Kulič, V., & Sidney Leavitt, P. (1966). Programované učení jako světový problém. Státní pedagogické nakladatelství. Kulič, V. (1989). Člověk-učení-automat (2., dopl. vyd.). Státní pedagogické nakladatelství. Malach, A. (1977). Programované vyučování ve vzdělávání pracovníků [Computer software]. Socialist. akademie ČSR, měst. výbor. Skinner, B. F. (1954). The science of learning and the art of teaching. Harvard Educational Review, 24(2), 86–97. Lumsdaine, A. A., & Glaser, R. (Eds.). (1960). Teaching machines and programmed learning: A source book. Department of Audio-Visual Instruction, National Education Association. Leith, G. O. M., Peel, E. A., & Curr, W. (1966). A handbook of programmed learning. University of London Press. Hošková-Mayerová, Š., & Rosická, Z. (2012). Programmed learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 31, 782–787. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.12.141 Roe, A. (1962). A comparison of branching methods for programmed learning. The Journal of Educational Research, 55(9), 407–416. https://doi.org/10.1080/00220671.1962.10882847 |
| Předběžná náplň práce |
| Kurz v prostředí EDU AI tvořený na principech programovaného učení, pomocí něhož zvládne student druhého stupně základní školy pochopit a aplikovat dané metody řešení soustav lineárních rovnic s grafickým kontextem a určovat počet jejich řešení. |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.