Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Řešení soustav lineárních rovnic jako kurz pro žáky druhého stupně základních škol v EDU AI
Název práce v češtině: Řešení soustav lineárních rovnic jako kurz pro žáky druhého stupně základních škol v EDU AI
Název v anglickém jazyce: Solving systems of linear equations as a course for second grade primary school students in EDU AI
Klíčová slova: chatbot, portfolio, lineární rovnice, programované učení, AI
Klíčová slova anglicky: chatbot, portfolio, linear equations, programmed learning, AI
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.07.2025
Datum zadání: 10.07.2025
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.07.2025
Datum a čas obhajoby: 03.09.2025 12:00
Místo konání obhajoby: Spálená 14, Praha 1, P411, Konzultační místnost, Spálená 14
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2025
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2025
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104MA)
Oponenti: PhDr. Jakub Michal, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Forma práce – Portfolio výukových materiálů
Student se seznámí s principy programovaného učení a prostředí AI Chatbota Edu AI
Na základě teoretických východisek připraví kurz řešení soustav lineárních rovnic
Realizuje kurz v prostředí Edu AI
Zpracuje reflexi práce se systémem a tvorby kurzu

Jedná se o opakovaně zadanou práci. Úkolem studenta je zpracovat připomínky oponenta a vedoucího k prvnímu zadání.
Seznam odborné literatury
Dušek, O., & Jančařík, A. (2024, October 24-25). The Problem of AI Hallucination and How to Solve It. 23rd European Conference on e-Learning, Porto, Portugal.
Jančařík, A., Michal, J., & Novotná, J. (2022, October 27-28). Artificial Intelligence Assistant for Mathematics Education. 21st European Conference on e-Learning, Brighton, United Kingdom.
Jančařík, A., Michal, J., & Novotná, J. (2023, April 21-23). Feedback in Online Mathematics Tutoring. 15th International Conference on Computer Supported Education, Prague, Czech Republic.
Jančařík, A., Michal, J., & Novotná, J. (2023). Using AI Chatbot for Math Tutoring. Journal Of Education Culture And Society, 14(2), 285-296.
Jančařík, A., Michal, J., & Novotná, J. (2024). Metodika tvorby a využití výukových materiálů z matematiky v prostředí AI Chatbota EDU-AI.EU [Online]. Pedf UK – Univerzita Karlova. https://pedf.cuni.cz/PEDF-3082-version1-metodika_tvorby_a_vyuziti_pedf_uk.pdf
Kulič, V., & Sidney Leavitt, P. (1966). Programované učení jako světový problém. Státní pedagogické nakladatelství.
Kulič, V. (1989). Člověk-učení-automat (2., dopl. vyd.). Státní pedagogické nakladatelství.
Malach, A. (1977). Programované vyučování ve vzdělávání pracovníků [Computer software]. Socialist. akademie ČSR, měst. výbor.
Skinner, B. F. (1954). The science of learning and the art of teaching. Harvard Educational Review, 24(2), 86–97.
Lumsdaine, A. A., & Glaser, R. (Eds.). (1960). Teaching machines and programmed learning: A source book. Department of Audio-Visual Instruction, National Education Association.
Leith, G. O. M., Peel, E. A., & Curr, W. (1966). A handbook of programmed learning. University of London Press.
Hošková-Mayerová, Š., & Rosická, Z. (2012). Programmed learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 31, 782–787. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.12.141
Roe, A. (1962). A comparison of branching methods for programmed learning. The Journal of Educational Research, 55(9), 407–416. https://doi.org/10.1080/00220671.1962.10882847
Předběžná náplň práce
Kurz v prostředí EDU AI tvořený na principech programovaného učení, pomocí něhož zvládne student druhého stupně základní školy pochopit a aplikovat dané metody řešení soustav lineárních rovnic s grafickým kontextem a určovat počet jejich řešení.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK