Rozbité odrazy a jejich obrazy - harmonické a neharmonické mezilidské vztahy v dětské tvorbě
Název práce v češtině: | Rozbité odrazy a jejich obrazy - harmonické a neharmonické mezilidské vztahy v dětské tvorbě |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Broken Reflections and Their Images - Harmonious and Inharmonious Interpersonal Relations in Children's Art |
Klíčová slova: | výtvarný úkol, dětský výtvarný projev, starší školní věk, rodina, mezilidské vztahy |
Klíčová slova anglicky: | art assignment, children's artistic expression, older school age, family, interpersonal relationships Broken Reflections |
Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Helena Kafková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.04.2025 |
Datum zadání: | 11.04.2025 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.04.2025 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2025 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.04.2025 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2025 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD105VV) |
Oponenti: | Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V teoretické části prostudujte věcnou literaturu vztaženou k problematice ontogeneze, vymezení pojmu rodiny, problematice blízkých vztahů a didaktice výtvarné výchovy. Jako didaktickou část zpracujte nejméně 5 jednotek výtvarné výchovy, realizujte je v 1. a 2. ročníku 8 letého gymnázia. Jako výzkumnou část zpracujte reflexi výtvarné činnosti s oporou o metodu D. Schona. Řešte, jaké kroky ve výuce vedou žáky k reflexi blízkých vztahů a k jejich posilování. Jako výzkumný vzorek zvolte skupinu asi 30 dětí z 1. a 2. ročníku gymnázia. |
Seznam odborné literatury |
FROMM, Erich, 2015. Umění milovat. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0806-8.HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Graphis Praha, 2004. ISBN 80-7178-888-0.
KAFKOVÁ, Helena. Plánování výtvarných činností. Online. Praha: PedF UK, 2019. ISBN 978-80-7603-140-1. Dostupné z: https://pedf.cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/18-planovani-vytvarnych-cinnosti. [cit. 2025-04-07]. MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Šesté. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0519-7. MATOUŠEK, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Druhé. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. ISBN 80-85850-24-9. |
Předběžná náplň práce |
- v teoretické části: rešerše z literatury vztažená k problematice ontogeneze, pojmu rodiny, problematice blízkých vztahů a didaktice výtvarné výchovy
- v didaktické části: plán, realizace a reflexe nejméně 5ti vyučovacích jednotek výtvarné výchovy - v badatelské části: reflexe podle D. Schona, navázaná na didaktickou část provedená ve skupině dětí z 1. a 2. ročníku 8 letého gymnázia |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
- in the theoretical part: a literature search related to the problem of ontogenesis, the concept of family, the problem of close relationships and the didactics of art education
- in the didactic part: a plan, implementation and reflection of at least 5 teaching units of art education - in the research part: a reflection according to D. Schon, linked to the didactic part carried out in a group of children from the first and second year of grammar school |