Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jedinci s dvojí výjimečností a jejich zkušenost s českým vzdělávacím systémem
Název práce v češtině: Jedinci s dvojí výjimečností a jejich zkušenost s českým vzdělávacím systémem
Název v anglickém jazyce: Twice Exceptional Individuals and Their Experience with the Czech Educational System
Klíčová slova: dvojí výjimečnost, nadání, porucha autistického spektra, ADHD, školský systém, podpora
Klíčová slova anglicky: twice exceptional, giftedness, autism spectrum disorder, ADHD, educational system, support
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.03.2025
Datum zadání: 26.03.2025
Datum a čas obhajoby: 30.05.2025 00:00
Místo konání obhajoby: Jungmannova 32, Praha 1, J204, J204, 2. patro, Katedra speciální pedagogiky
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 30.05.2025
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104SP1)
Oponenti: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
 
 
 
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Zásady pro vypracování
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice. Formuluje cíle svého výzkumného záměru, zvolí výzkumný design a metody sběru dat, svou volbu argumentuje. V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií připraví a realizuje vlastní šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s dalšími odbornými poznatky.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům příslušného platného Opatření děkana, které se týká závěrečných prací.
Seznam odborné literatury
HAVIGEROVÁ, Jana Marie. Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku: škála charakteristik nadání a její adaptace na české podmínky. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-5150-4
HUBATKA, Miloslav. Podpora nadání ve školách: trochu jiný pohled na různé modely a formy podpory nadání na českých školách: příručka pro pedagogy i rodiče. Praha: Verlag Dashöfer, 2020. ISBN 978-80-7635-011-3
KOVÁŘOVÁ, Renata a ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Nadání a současnost. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7464-218-0
STEHLÍKOVÁ. Monika. Nadané dítě. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0512-0
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0215-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK