Jedinci s dvojí výjimečností a jejich zkušenost s českým vzdělávacím systémem
Název práce v češtině: | Jedinci s dvojí výjimečností a jejich zkušenost s českým vzdělávacím systémem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Twice Exceptional Individuals and Their Experience with the Czech Educational System |
Klíčová slova: | dvojí výjimečnost, nadání, porucha autistického spektra, ADHD, školský systém, podpora |
Klíčová slova anglicky: | twice exceptional, giftedness, autism spectrum disorder, ADHD, educational system, support |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 26.03.2025 |
Datum zadání: | 26.03.2025 |
Datum a čas obhajoby: | 30.05.2025 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Jungmannova 32, Praha 1, J204, J204, 2. patro, Katedra speciální pedagogiky |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2025 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.05.2025 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104SP1) |
Oponenti: | PaedDr. Eva Marádová, CSc. |
Ocenění: | Práce byla navržena na ocenění |
Zásady pro vypracování |
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice. Formuluje cíle svého výzkumného záměru, zvolí výzkumný design a metody sběru dat, svou volbu argumentuje. V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií připraví a realizuje vlastní šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s dalšími odbornými poznatky.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům příslušného platného Opatření děkana, které se týká závěrečných prací. |
Seznam odborné literatury |
HAVIGEROVÁ, Jana Marie. Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku: škála charakteristik nadání a její adaptace na české podmínky. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-5150-4
HUBATKA, Miloslav. Podpora nadání ve školách: trochu jiný pohled na různé modely a formy podpory nadání na českých školách: příručka pro pedagogy i rodiče. Praha: Verlag Dashöfer, 2020. ISBN 978-80-7635-011-3 KOVÁŘOVÁ, Renata a ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Nadání a současnost. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7464-218-0 STEHLÍKOVÁ. Monika. Nadané dítě. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0512-0 THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0215-8. |