Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fonologické schopnosti u dětí s těžkým zrakovým postižením v předškolním věku
Název práce v češtině: Fonologické schopnosti u dětí s těžkým zrakovým postižením v předškolním věku
Název v anglickém jazyce: The Phonological Awareness Skills of Children with Severe Visual Impairment in Preschool Age
Klíčová slova: Fonologické schopnosti, zrakové postižení, předškolní věk
Klíčová slova anglicky: Phonological awareness skills, visual impairment, preschool age
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Zuzana Korandová
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.03.2025
Datum zadání: 23.03.2025
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.04.2025
Datum a čas obhajoby: 27.05.2025 00:00
Místo konání obhajoby: Jungmannova 32, Praha 1, J204, J204, 2. patro, Katedra speciální pedagogiky
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 27.05.2025
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104LG)
Oponenti: PhDr. Ing. Jana Horynová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice. Formuluje cíle svého výzkumného záměru, zvolí výzkumný design a metody sběru dat, svou volbu argumentuje. V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií připraví a realizuje vlastní šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s dalšími odbornými poznatky.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům příslušného platného Opatření děkana, které se týká závěrečných prací.
Seznam odborné literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a ŠMARDOVÁ, Vlasta. Školní zralost: Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Praha: Edika, 2022. ISBN 978-80-266-1751-8.

DVOŘÁK, Josef. Vývojová fonologická porucha. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 2003. ISBN 80-902536-4-4.

KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2.

SMOLÍK, Filip a SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, Gabriela. Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4240-3.

ŠTROFOVÁ, Helena (ed.) a kol. Dětská oftalmologie. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271 3052-8.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá problematikou fonologických schopností dětí s těžkým zrakovým postižením v předškolním věku. Hlavním cílem bakalářské práce je zhodnotit, jaké jsou fonologické schopnosti u dětí s těžkým zrakovým postižením v předškolním věku. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretické a výzkumné. První kapitola teoretické části se věnuje základnímu vymezení fonologie, fonologickým schopnostem, materiálům, které lze využívat k jejich testování a charakteristice předškolního věku. Druhá kapitola teoretické části se zabývá zrakovými vadami dětí z případové studie, vlivem zrakového postižení na vývoj dítěte a symptomatickou logopedickou intervencí u těchto dětí. Další kapitolou bakalářské práce je výzkumná část, která byla zpracována formou případových studií a má kvalitativní charakter.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis deals with the topic of phonological skills of children with severe visual impairment in preschool age. The main aim of the bachelor thesis is to evaluate the phonological abilities of children with severe visual impairment in preschool age. The thesis is divided into two parts - theoretical and research. The first chapter of the theoretical part is devoted to the basic definition of phonology, phonological abilities, materials that can be used to test them and characteristics of preschool age. The second chapter of the theoretical part deals with the visual impairments of the children in the case study, the effect of visual impairment on child development and symptomatic speech therapy intervention in these children. The next chapter of the bachelor's thesis is the research part, which was developed in the form of case studies and is qualitative in nature.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK