Logopedická intervence u dětí s Downovým syndromem
Název práce v češtině: | Logopedická intervence u dětí s Downovým syndromem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Speech therapy intervention in children with Down syndrome |
Klíčová slova: | Downův syndrom, logopedická intervence, logopedická terapie, mentální postižení, alternativní a augmentativní komunikace |
Klíčová slova anglicky: | Down syndrome, speech therapy intervention, speech-language therapy, mental disability, alternative and augmentative communication |
Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Ing. Jana Horynová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 21.03.2025 |
Datum zadání: | 21.03.2025 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.04.2025 |
Datum a čas obhajoby: | 28.05.2025 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Jungmannova 32, Praha 1, J204, J204, 2. patro, Katedra speciální pedagogiky |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2025 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.05.2025 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104LG) |
Oponenti: | Mgr. Zuzana Korandová |
Zásady pro vypracování |
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice. Formuluje cíle svého výzkumného záměru, zvolí výzkumný design a metody sběru dat, svou volbu argumentuje. V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií připraví a realizuje vlastní šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s dalšími odbornými poznatky.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům příslušného platného Opatření děkana, které se týká závěrečných prací. |
Seznam odborné literatury |
HOMOLKOVÁ, K. Raný vývoj verbální a neverbální komunikace dítěte s Downovým syndromem. Praha: Karolinum, 2023. ISBN 978-80-246-5292-4.
LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-977-4. LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-961-5. SELIKOWITZ, M. Downův syndrom: Definice a příčiny, vývoj dítěte, výchova a vzdělávání, dospělost. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-882-1. ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. a kol. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se bude věnovat logopedické terapii u dětí s Downovým syndromem ve starším školním věku. Práce se bude skládat z teoretické a empirické části. V teoretické části bude na základě analýzy tuzemských a zahraničních zdrojů vymezen Downův syndrom, logopedická intervence, komunikační schopnosti u dětí s Downovým syndromem a možnost využití alternativní a augmentativní komunikace u těchto dětí. Empirická část bude mít podobu kvalitativního šetření, jehož výzkumem budou zpracovány případové studie sledovaných dětí s Downovým syndromem. |