Vývoj hry Zabak Larry: Návrat domů
Název práce v češtině: | Vývoj hry Zabak Larry: Návrat domů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Development of Frog Larry game: Homecoming |
Klíčová slova: | Počítačová hra, vzdělávání, algoritmizace, programování |
Klíčová slova anglicky: | Computer game, education, algorithmization, programming |
Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Štěpán Hubálovský, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 20.03.2025 |
Datum zadání: | 20.03.2025 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.03.2025 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2025 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Spálená 10, Praha 1, SP213, 213, SP213 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.04.2025 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2025 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce se skládá z teoretické a praktické části práce.
V rámci teoretické části práce budou formou literární rešerše zavedeny pojmy použité v rámci praktické části práce. V rámci praktické části práce bude navržena, vyvinuta a naprogramována edukační hra. Součástí praktické části bude realizován a popsán proces distribuce mezi koncové uživatele a evaluace hry. |
Seznam odborné literatury |
Bude doplněno později |
Předběžná náplň práce |
Teoretický rámec
V této části bude provedena literární rešerše týkající se teoretických základů vývoje počítačových her. To zahrnuje základní pojmy jako herní engine, grafický engine, fyzikální engine, návrhové vzory a další koncepty relevantní pro vývoj her. Analýza hry V této kapitole bude provedena podrobná analýza hry, včetně herního konceptu, grafického designu, hratelnosti a herního scénáře. Dále budou identifikovány technické výzvy spojené s vývojem této hry. Technické požadavky Tato kapitola bude definovat technické požadavky pro vývoj hry, včetně výběru programovacího jazyka, použitých knihoven, frameworků a technologií. Implementace V této části bude popsána samotná implementace hry. Budou zde popsány klíčové kódy, algoritmy, a technické detaily spojené s vývojem hry. Tato kapitola bude obsahovat i informace o optimalizaci, testování a řešení technických problémů. Hodnocení V této kapitole budou prezentovány výsledky vývoje a hodnocení hry Zabak Larry: Návrat domů z programátorského hlediska. Budou zde diskutovány úspěchy, technické problémy a možné vylepšení. Hodnocení zpětné vazby od hráčů, převážně děti a učitelů. Závěr Práce uzavře shrnutí výsledků a zkušeností z vývoje hry Zabak Larry: Návrat domů. Zároveň zhodnotí, jaké programátorské dovednosti byly získány během vývoje této hry a jaké jsou perspektivy pro budoucí vývoj her. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Theoretical Framework
This section will conduct a literature review on the theoretical foundations of computer game development. This includes basic concepts such as game engine, graphics engine, physics engine, design patterns and other concepts relevant to game development. Game Analysis This chapter will conduct a detailed analysis of the game, including the game concept, graphic design, gameplay and game scenario. Furthermore, the technical challenges associated with the development of this game will be identified. Technical Requirements This chapter will define the technical requirements for game development, including the choice of programming language, libraries, frameworks and technologies used. Implementation This section will describe the actual implementation of the game. Key codes, algorithms and technical details associated with the development of the game will be described here. This chapter will also contain information on optimization, testing and solving technical problems. Evaluation This chapter will present the results of the development and evaluation of the game Zabak Larry: Homecoming from a programming perspective. Successes, technical problems and possible improvements will be discussed here. Evaluation of feedback from players, mainly children and teachers. Conclusion The thesis will conclude with a summary of the results and experiences from the development of the game Zabak Larry: Homecoming. It will also evaluate what programming skills were acquired during the development of this game and what are the prospects for future game development. |