Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Digitální kompetence ve výuce matematiky na SŠ se zaměřením na bezpečnost na internetu
Název práce v češtině: Digitální kompetence ve výuce matematiky na SŠ se zaměřením na bezpečnost na internetu
Název v anglickém jazyce: "Digital Competencies in Mathematics education at Secondary Schools with a Focus on Internet Safety"
Klíčová slova: Digitální kompetence v matematice, ochrana osobních údajů, bezpečnost na internetu, projektová výuka
Klíčová slova anglicky: Digital competencies in mathematics, personal data protection, internet safety, project-based learning
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: Mgr. David Janda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.03.2025
Datum zadání: 12.03.2025
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.03.2025
Datum a čas obhajoby: 19.05.2025 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2025
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104MA)
Oponenti: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude zpracována ve formátu standardní bakalářské práce.
Student:
- prostuduje dostupné informace o digitálních kompetencích ve výuce matematiky v kontextu bezpečnosti na internetu,
- prostuduje základní zdroje zabývající se projektovou výukou v matematice,
- identifikuje témata z oblasti bezpečnosti na internetu vhodná pro zařazení do výuky matematiky formou projektové výuky,
- vypracuje materiály pro projektovou výuku matematiky se zaměřením na vybraná témata.
Seznam odborné literatury
Bawden, D., & Robinson, L. (2009). The dark side of information:overload, anxiety and other paradoxes and pathologies. Journal of Information Science, 35(2).
Berki, J., Brdička, B., & Naske, P. (2010). Gramotnosti ve vzdělávání. Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Černý, M. (2023). DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi. Národní pedagogický institut České republiky.
Ferrari, A. (2013). DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2021). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2021/07/RVP-ZV-2021.pdf
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2023). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2023/07/RVP_ZV_2023_cista_verze.pdf
Růžičková, D., Fanfulová, E., & Maněnová, M. (2020). Digitální gramotnost v uzlových bodech vzdělávání. Národní pedagogický institut České republiky.
Předběžná náplň práce
Práce je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje seznámení s digitálními kompetencemi s důrazem na výuku matematiky, bezpečnosti na internetu a ochraně osobních dat a projektové výuce v matematice. Druhá část obsahuje materiály pro výuku vybraných témat z digitální bezpečnosti: hesla a náročnost jejich prolomení, digitální stopa a anonymita a rychlost šíření dat po internetu. Každé téma je zpracováno formou instrukcí, úloh a aktivit vhodných pro realizaci projektové výuky v matematice.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK