Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Teleworking a informační pracovníci
Název práce v češtině: Teleworking a informační pracovníci
Název v anglickém jazyce: Teleworking and information professional
Akademický rok vypsání: 2006/2007
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ľudmila Fonferová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.08.2007
Datum zadání: 31.08.2007
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 28.06.2007 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.06.2007
Datum proběhlé obhajoby: 28.06.2007
Odevzdaná/finalizovaná: finalizovaná
Oponenti: PhDr. Hana Slámová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce pojednává o pracovní metodě nazývané teleworking a jejímu možnému uplatnění v informační a knihovnické oblasti. V první kapitole se autor zabývá vymezením pojmu teleworking, jeho charakteristikou a definicí. Ve druhé kapitole je pojednáno o vzniku, vývoji a historickém pozadí teleworkingu. Ve třetí kapitole uvedeno, pro které knihovnické pracovní pozice je teleworking vhodný a čtvrtá kapitola je věnována možnostem využívání teleworkingu v informačním sektoru. Pátá a šestá kapitola představuje průzkum využití distanční metody práce v českých, respektive zahraničních knihovnách, sedmá kapitola prezentuje výsledky průzkumu ?Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci v roce 2006?, konkrétně kapitoly týkající se nasycení české společnosti výpočetní technikou, připojením k internetu a znalostmi práce s nimi. V dalších kapitolách jsou řešeny aspekty teleworkingu týkající se zaměstnavatelů a také legislativní podchycení této metody v Zákoníku práce. Velký prostor je pak věnován aspektům distanční metody práce ve vztahu k zaměstnancům ? jaká úskalí je čekají při práci doma, jak se s nimi vypořádat a naopak jaké výhody práce mimo budovu zaměstnavatele přináší. Poslední kapitola je věnována potřebnému technickému zázemí teleworkingu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK