Vliv ředitelek mateřských škol na začlenění dramatické výchovy do vzdělávacího procesu mateřské školy
Název práce v češtině: | Vliv ředitelek mateřských škol na začlenění dramatické výchovy do vzdělávacího procesu mateřské školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The influence of kindergarten principals on the integration of drama education into the educational process of kindergarten |
Klíčová slova: | Mateřská škola, dramatická výchova, osobnost, role, funkce, vliv, ředitelka. |
Klíčová slova anglicky: | Kindergarten, drama education, personality, role, function, influence, director. |
Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | MgA. Alžběta Ferklová |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 04.02.2025 |
Datum zadání: | 04.02.2025 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.02.2025 |
Datum a čas obhajoby: | 19.05.2025 08:30 |
Místo konání obhajoby: | Celetná 13, Praha 1, C221, 28 míst u lavice + 2 místa židličky se "stolečkem" |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.04.2025 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.05.2025 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104MS) |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
AMIROVÁ, Alžběta; FIEDLEROVÁ, Michaela a REJCHRTOVÁ, Andrea. (2019). Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání.
BLÁHOVÁ, K. (1996). Uvedení do systému školní dramatiky: dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. KOŤÁTKOVÁ, S. (1998). Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. MACHKOVÁ, E. (2007). Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. (2. vyd.). MACHKOVÁ, Eva. (2018). Úvod do studia dramatické výchovy. (3. vyd.). SVOBODOVÁ, E., & ŠVEJDOVÁ, H. (2011). Metody dramatické výchovy v mateřské škole. VALENTA, J. (2008). Metody a techniky dramatické výchovy. Pedagogika. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem ředitelek mateřských škol na začlenění dramatické výchovy do vzdělávacího procesu mateřské školy. Cílem výzkumu je zjistit, do jaké míry se ředitelky mateřských škol zajímají o realizaci dramatické výchovy ve třídách, zda při výběru pedagogů zohledňují jejich kvalifikaci v této oblasti a jaké konkrétní kroky podnikají k její podpoře. Práce se skládá ze dvou částí – teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá významem dramatické výchovy v předškolním vzdělávání, osobností učitele a rolí ředitelky v podpoře pedagogického procesu. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu formou strukturovaných rozhovorů s ředitelkami mateřských škol. Výzkum se soustředí na jejich postoje, zkušenosti a opatření, která vedou k podpoře dramatické výchovy, například zajišťování školení, metodické podpory nebo sdílení zkušeností mezi pedagogy. Výsledky práce poskytují vhled do role vedení škol v oblasti dramatické výchovy a mohou sloužit jako inspirace pro další rozvoj této vzdělávací metody v mateřských školách.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis examines the influence of kindergarten principals on the integration of drama education into the kindergarten educational process. The aim of the research is to find out to what extent kindergarten principals are interested in the implementation of drama education in their classrooms, whether they take into account their qualifications in this area when selecting teachers and what concrete steps they take to support it. The thesis consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the importance of drama education in preschool education, the personality of the teacher and the role of the head teacher in supporting the pedagogical process. The practical part is based on qualitative research in the form of structured interviews with female preschool principals. The research focuses on their attitudes, experiences and actions that lead to the promotion of drama education, such as providing training, methodological support or sharing experiences among teachers. The results of the work provide insight into the role of school leadership in drama education and can serve as inspiration for further development of this educational method in kindergartens.
|