Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pojem exponenciální a logaritmická funkce a jeho testování v české a polské maturitě z matematiky
Název práce v češtině: Pojem exponenciální a logaritmická funkce a jeho testování v české a polské maturitě z matematiky
Název v anglickém jazyce: The concept of exponential and logarithmic functions and its testing in the Czech and Polish high school mathematics graduation exams
Klíčová slova: Exponenciální funkce, Logaritmická funkce, maturita z matematiky, testování
Klíčová slova anglicky: Exponential function, logarithmic function, high school mathematics graduation exam, testing
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: Mgr. David Janda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.02.2025
Datum zadání: 03.02.2025
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.02.2025
Datum a čas obhajoby: 22.05.2025 00:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2025
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104MA)
Oponenti: doc. RNDr. František Mošna, Ph.D.
 
 
 
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Zásady pro vypracování
Studentka prostuduje odbornou literaturu a vytvoří ucelený přehled pojmů, vztahů a definic, které jsou potřebné k porozumění problematiky exponenciální a logaritmické funkce na úrovni střední školy. Následně zanalyzuje testování těchto pojmů, vztahů a definic ve vybraných úlohách v maturitě z matematiky v ČR a v Polsku v letech 2023 a 2024. Práce bude mít charakter standardní bakalářské práce.
Seznam odborné literatury
Běžně používané středoškolské učebnice matematiky
Polák, J. (2015). Přehled středoškolské matematiky (10. vydání). Prometheus.
Ma, L. (2021). Znát a učit elementární matematiku: jak učitelé v Číně a ve Spojených státech rozumí základní matematice: jubilejní vydání. Academia.
Hiebert, J., & Lefevre, P. (2013). Conceptual and procedural knowledge in mathematics: An introductory analysis. In Conceptual and procedural knowledge (pp. 1-27). Routledge.
Předběžná náplň práce
Konceptuální porozumění pojmům exponenciální a logaritmická funkce u žáků střední školy
Prostudování kurikulárních dokumentů a učebnic a vypracování souhrnu pojmů, vztahů a definic potřebných k porozumění pojmu exponenciální a logaritmická rovnice
Analýza testování pojmů, vztahů a definic potřebných k porozumění pojmu exponenciální a logaritmická funkce v maturitě z matematiky v ČR a Polsku
Vypracování řešení vybraných analyzovaných úloh a návrh případných modifikací
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK