Pojem exponenciální a logaritmická funkce a jeho testování v české a polské maturitě z matematiky
Název práce v češtině: | Pojem exponenciální a logaritmická funkce a jeho testování v české a polské maturitě z matematiky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The concept of exponential and logarithmic functions and its testing in the Czech and Polish high school mathematics graduation exams |
Klíčová slova: | Exponenciální funkce, Logaritmická funkce, maturita z matematiky, testování |
Klíčová slova anglicky: | Exponential function, logarithmic function, high school mathematics graduation exam, testing |
Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. David Janda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.02.2025 |
Datum zadání: | 03.02.2025 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.02.2025 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2025 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2025 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2025 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104MA) |
Oponenti: | doc. RNDr. František Mošna, Ph.D. |
Ocenění: | Práce byla navržena na ocenění |
Zásady pro vypracování |
Studentka prostuduje odbornou literaturu a vytvoří ucelený přehled pojmů, vztahů a definic, které jsou potřebné k porozumění problematiky exponenciální a logaritmické funkce na úrovni střední školy. Následně zanalyzuje testování těchto pojmů, vztahů a definic ve vybraných úlohách v maturitě z matematiky v ČR a v Polsku v letech 2023 a 2024. Práce bude mít charakter standardní bakalářské práce. |
Seznam odborné literatury |
Běžně používané středoškolské učebnice matematiky
Polák, J. (2015). Přehled středoškolské matematiky (10. vydání). Prometheus. Ma, L. (2021). Znát a učit elementární matematiku: jak učitelé v Číně a ve Spojených státech rozumí základní matematice: jubilejní vydání. Academia. Hiebert, J., & Lefevre, P. (2013). Conceptual and procedural knowledge in mathematics: An introductory analysis. In Conceptual and procedural knowledge (pp. 1-27). Routledge. |
Předběžná náplň práce |
Konceptuální porozumění pojmům exponenciální a logaritmická funkce u žáků střední školy
Prostudování kurikulárních dokumentů a učebnic a vypracování souhrnu pojmů, vztahů a definic potřebných k porozumění pojmu exponenciální a logaritmická rovnice Analýza testování pojmů, vztahů a definic potřebných k porozumění pojmu exponenciální a logaritmická funkce v maturitě z matematiky v ČR a Polsku Vypracování řešení vybraných analyzovaných úloh a návrh případných modifikací |