Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využívání digitálních technologií na 1. st. ZŠ v kontextu zdravého vývoje dětí
Název práce v češtině: Využívání digitálních technologií na 1. st. ZŠ v kontextu zdravého vývoje dětí
Název v anglickém jazyce: The use of digital technologies in the primary education in the context of child development
Klíčová slova: digitální technologie, zdravý vývoj dítěte, základní škola, ICT ve výuce, digitální kompetence, eliminace rizik vlivu DT na vývoj žáků
Klíčová slova anglicky: digital technologies, healthy child development, primary school, ICT in education, digital competencies, elimination of risks of DT impact on pupil development
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.01.2025
Datum zadání: 28.01.2025
Datum potvrzení stud. oddělením: 28.01.2025
Datum a čas obhajoby: 20.05.2025 10:30
Místo konání obhajoby: Spálená 10, Praha 1, SP213, 213, SP213
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupnou literaturu a další informační zdroje z oblasti řešení závěrečné práce.
2. Nastudujte a analyzujte výzkumné studie z oblasti dopadu digitálních technologií na vývoj dítěte.
3. Zmapujte a analyzujte oblasti digitálních technologií, které se využívají ve výuce na 1. st. ZŠ. Analyzujte způsoby jejich využití a zpracujte výsledky.
4. Zhodnoťte svá zjištění v kontextu bodu 2 a na základě výsledků navrhněte doporučení k implementaci digitálních technologií do výuky na 1. st. ZŠ.
Seznam odborné literatury
BOCAN, Miroslav. Děti v ringu dnešního světa: hodnotové orientace dětí ve věku 6 až 15 let. Praha: Národní institut dětí a mládeže Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, 2012. ISBN 978-80-87449-24-0.
DOČEKAL, Daniel; MÜLLER, Jan; HARRIS, Anastázie a HEGER, Luboš. Dítě v síti: manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Flowee. Praha: Mladá fronta, 2019. ISBN 978-80-204-5145-3.
MIHĂILĂ-POPA, Viorela. Early Childhood Development: The Influence of Digital Technology on Psychological Processes and Mechanisms. Online. Journal of Digital Pedagogy. 2023, roč. 2, č. 1, s. 25-37. ISSN 30082021. Dostupné z: https://doi.org/10.61071/JDP.2377.
PIAGET, Jean a INHELDER, Bärbel. Psychologie dítěte. Vyd. 6., V této edici 1. Klasici. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-262-0691-0.
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I. 1. díl, Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 8024609568.



 
Univerzita Karlova | Informační systém UK