Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití heuristických strategií při řešení úloh z pravděpodobnosti na ZŠ
Název práce v češtině: Využití heuristických strategií při řešení úloh z pravděpodobnosti na ZŠ
Název v anglickém jazyce: Using heuristic strategies solving probability problems at secondary school
Klíčová slova: heuristické metody, pravděpodobnost, gradované úlohy, genetický konstruktivismus
Klíčová slova anglicky: heuristic methods, probability, graded problems, genetic constructivism
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: Mgr. David Zenkl
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.01.2025
Datum zadání: 20.01.2025
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.01.2025
Datum a čas obhajoby: 22.05.2025 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2025
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104MA)
Oponenti: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Na základě velké revize RVP pro ZŠ podle Globálního rámce odborné způsobilosti (GPF) se do kurikulárních dokumentů dostává nově téma pravděpodobnosti. Charakterem práce je portfolio výukových materiálů a jejich reflexe. Student na základě teoretického rámce dle níže zmíněné literatury vypracuje návrh pro využívání heuristických strategií při řešení úloh z pravděpodobnosti na ZŠ. Student za tím účelem vytvoří sadu úloh vycházeje z GPF a rozpracuje jejich fiktivní žákovské řešení skrze heuristické strategie, pomocí kterých by žáci úlohy řešili.
Seznam odborné literatury
Batanero, C., & Sanchez, E. (2005). What is the Nature of High School Students' Conceptions and Misconceptions About Probability?. In Exploring probability in school: Challenges for teaching and learning (pp. 241-266). Boston, MA: Springer US.
Hejný, M., & Kuřina, F. (2015). Dítě, škola a matematika. Portál.
Kalhous, Z., & Obst, O. (2002). Školní didaktika. Portál
Kopka, J. (2013). Umění řešit matematické problémy. HAV.
Kvasz, L. (2016). Princípy genetického konštruktivizmu. Orbis scholae, 10(2), 15-45.
Novotná, J., Eisenmann, P., & Přibyl, J. (2016). Tvořivě při řešení úloh ve školské matematice. In: VONDROVÁ, Naďa. Dva dny s didaktikou matematiky. [online] s. 9-22 [cit. 2016-03-13]. Dostupné z: http://mdisk.pedf.cuni.cz/SUMA/MaterialyKeStazeni/SbornikyZKonferenci/DvaDnySDM/DvaDny2015.pdf
Pólya, G. (1945/2014/2016). How to solve it: A new aspect of mathematical method (Vol. 34). Princeton university press.
Rhodes, R., Platas, L. et al. (2020). Global proficiency framework for mathematics. UNESCO Institute of Statistics. https://www.edu-links.org/sites/default/files/media/file/GPF-Math-Final.pdf
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK