Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rodinné zázemí a třídní postavení jako faktory ovlivňující sportovní dráhu: Kvalitativní studie mladých dospělých
Název práce v češtině: Rodinné zázemí a třídní postavení jako faktory ovlivňující sportovní dráhu: Kvalitativní studie mladých dospělých
Název v anglickém jazyce: Family background and class status as factors influencing sporting careers: Qualitative study of young adults
Klíčová slova: Sociologie sportu, třídní postavení, sociální kapitál, ekonomický kapitál, kulturní kapitál, rodina, sociální nerovnosti kapitál, rodina
Klíčová slova anglicky: Sociology of sport, class status, social capital, economical capital, cultural capital, family, social inequalities
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (24-KS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Matouš Veselský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.01.2025
Datum zadání: 02.01.2025
Datum potvrzení stud. oddělením: 02.01.2025
Datum odevzdání elektronické podoby:21.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 10.06.2025
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YBOS001)
Oponenti: doc. PhDr. Pavol Frič, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Chenail, R.J. 1998. Jak srovnat kvalitativní výzkum do latě? Biograf (15-16): 30 odst.
Bourdieu, P. (1978). Sport and social class. Social Science Information, 17(6), 819–840.
https://doi.org/10.1177/053901847801700603
Bourdieu, P. (1986). The forms of capital. In J. G. Richardson (Ed.), Handbook of theory and
research for the sociology of education (pp. 241–258). Greenwood Press
Coakley, J. (1992). Burnout among adolescent athletes: A personal failure or social problem?
Sociology of Sport Journal, 9(3), 271–285. https://doi.org/10.1123/ssj.9.3.271
Coakley, J. (2006). The good father: Parental expectations and youth sports. Leisure Studies,
25(2), 153–163. https://doi.org/10.1080/02614360500467735
Craig, P. (2016). Sport sociology (3rd ed.) SAGE Publications.
https://doi.org/10.4135/9781473983687
Eriksen, I. M., & Stefansen, K. (2022). What are youth sports for? Youth sports parenting in
working-class communities. Sport, Education and Society, 27(5), 592–603.
https://doi.org/10.1080/13573322.2021.1894114
Espedalen, L. E., & Seippel, Ø. (2022). Dropout and social inequality: Young people’s reasons
for leaving organized sports. Annals of Leisure Research, 27(2), 197–214.
https://doi.org/10.1080/11745398.2022.2070512
Hobson, M. R., Sandford, R., Stirrup, J., & Wiltshire, G. (2024). Social class and the cultivation
of capital: Undergraduate PE students’ socialisation in sport and physical activity. Sport,
Education and Society, 29(3), 267–281. https://doi.org/10.1080/13573322.2022.2146084
Mennesson, C., & Forté, L. (2018). Gender construction in sports, family habitus and “gender
regime.“ Society Register, 2(1), 99–112.
https://doi.org/https://doi.org/10.14746/sr.2018.2.1.06
Růžička, M., & Vašát, P. (2011). Základní koncepty Pierra Bourdieu: Pole–kapitál–habitus.
AntropoWebzin, 7(2), 129–133
Novotná, H., Špaček, O., & Šťovíčková Jantulová, M. (Eds.). (2019). Metody výzkumu ve
společenských vědách. Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií
Stefansen, K., Smette, I., & Strandbu, Å. (2018). Understanding the increase in parents’
involvement in organized youth sports. Sport, Education and Society, 23(2), 162–172. https://doi.org/10.1080/13573322.2016.1150834
Tomlinson, A. (2004). Pierre Bourdieu and the sociological study of sport: Habitus, capital
and field. In: R. Giulianotti (Ed.), Sport and modern social theorists (pp. 161–172). Palgrave
Macmillan. https://doi.org/10.1057/9780230523180_11
Velija, P., & Allen, G. (2024). ‘Every day we’d have an arranged activity, so she’d have
football, swimming, dance, gymnastics’: A sociological analysis of parenting and sportsbased
enrichment activities for the under-fives. International Review for the Sociology of Sport.
1–18. https://doi.org/10.1177/10126902241238236
Wagnsson, S., Augustsson, C., & Jordan, M. (2023). To pay or not to pay? Parents’ view of the
commercialisation process in children and youth sports. European Journal for Sport and
Society, 21(2), 188–207. https://doi.org/10.1080/16138171.2023.2265719
Wheeler, S., & Green, K. (2014). Parenting in relation to children’s sports participation:
Generational changes and potential implications. Leisure Studies, 33(3), 267–284.
https://doi.org/10.1080/02614367.2012.707227
Wheeler, S., & Green, K. (2019). ‘The helping, the fixtures, the kits, the gear, the gum shields,
the food, the snacks, the waiting, the rain, the car rides … ’: Social class, parenting and
children’s organised activities. Sport, Education and Society, 24(8), 788–800.
https://doi.org/10.1080/13573322.2018.1470087
Wheeler, S., Green, K., & Thurston, M. (2019). Social class and the emergent organised
sporting habits of primary-aged children. European Physical Education Review, 25(1), 89–
108. https://doi.org/10.1177/1356336X17706092
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK