Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Implementace principů zelené chemie učiteli chemie na středních školách v ČR
Název práce v češtině: Implementace principů zelené chemie učiteli chemie na středních školách v ČR
Název v anglickém jazyce: Implementation of Green Chemistry Principles by Chemistry Teachers in Czech Upper-secondary Schools
Klíčová slova: Zelená chemie, praktická výuka, středoškolské vzdělání, dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky: Green chemistry, practical teaching, secondary education, questionnaire survey
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.11.2024
Datum zadání: 16.11.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.11.2024
Datum a čas obhajoby: 09.09.2025 00:00
Místo konání obhajoby: Spálená 10, Praha 1, SP107
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2025
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2025
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104CH)
Oponenti: prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka se zapojí do výzkumu realizovaného ve spolupráci s IUPAC. Zúčastní se fáze sběru a analýzy dat se zvláštním zřetelem na prvky zelené chemie pozorovatelné v přístupu k experimentálním činnostem učiteli chemie na středních školách v ČR.
Seznam odborné literatury
Delaney, S., Chiavaroli, L., Dissanayake, T., Pham, L., & Schultz, M. (2024). International teacher survey on green and sustainable chemistry (GSC) practical activities: design and implementation. Chemistry Teacher International, 6(3), 295-309. https://doi.org/doi:10.1515/cti-2024-0050
Osborne, J. (2015). Practical Work in Science: Misunderstood and Badly Used? School Science Review, 96(357), 16-24. https://eric.ed.gov/?redir=http%3a%2f%2fwww.ase.org.uk%2fjournals%2fschool-science-review%2f2015%2f05%2f357%2f
Rusek, M., Chroustová, K., Bílek, M., Skřehot, P. A., & Hon, Z. (2020). Conditions for experimental activities at elementary and high schools from chemistry: Teachers’ point of view. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology, 15(1-2), 93-100. https://doi.org/10.2478/cdem-2020-0006
Rusek, M., Sakhnini, S., & Bílek, M. (2022). Experiments Safety - The State of Art at Schools in Czechia. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology, 27(1-2), 153-163. https://doi.org/10.2478/cdem-2022-0009
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK