Implementace principů zelené chemie učiteli chemie na středních školách v ČR
| Název práce v češtině: | Implementace principů zelené chemie učiteli chemie na středních školách v ČR |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Implementation of Green Chemistry Principles by Chemistry Teachers in Czech Upper-secondary Schools |
| Klíčová slova: | Zelená chemie, praktická výuka, středoškolské vzdělání, dotazníkové šetření |
| Klíčová slova anglicky: | Green chemistry, practical teaching, secondary education, questionnaire survey |
| Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH) |
| Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 16.11.2024 |
| Datum zadání: | 16.11.2024 |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.11.2024 |
| Datum a čas obhajoby: | 09.09.2025 00:00 |
| Místo konání obhajoby: | Spálená 10, Praha 1, SP107 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2025 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2025 |
| Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104CH) |
| Oponenti: | prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Studentka se zapojí do výzkumu realizovaného ve spolupráci s IUPAC. Zúčastní se fáze sběru a analýzy dat se zvláštním zřetelem na prvky zelené chemie pozorovatelné v přístupu k experimentálním činnostem učiteli chemie na středních školách v ČR. |
| Seznam odborné literatury |
| Delaney, S., Chiavaroli, L., Dissanayake, T., Pham, L., & Schultz, M. (2024). International teacher survey on green and sustainable chemistry (GSC) practical activities: design and implementation. Chemistry Teacher International, 6(3), 295-309. https://doi.org/doi:10.1515/cti-2024-0050
Osborne, J. (2015). Practical Work in Science: Misunderstood and Badly Used? School Science Review, 96(357), 16-24. https://eric.ed.gov/?redir=http%3a%2f%2fwww.ase.org.uk%2fjournals%2fschool-science-review%2f2015%2f05%2f357%2f Rusek, M., Chroustová, K., Bílek, M., Skřehot, P. A., & Hon, Z. (2020). Conditions for experimental activities at elementary and high schools from chemistry: Teachers’ point of view. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology, 15(1-2), 93-100. https://doi.org/10.2478/cdem-2020-0006 Rusek, M., Sakhnini, S., & Bílek, M. (2022). Experiments Safety - The State of Art at Schools in Czechia. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology, 27(1-2), 153-163. https://doi.org/10.2478/cdem-2022-0009 |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.