Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv pravidelné plavecké výuky na motorické dovednosti dětí předškolního věku
Název práce v češtině: Vliv pravidelné plavecké výuky na motorické dovednosti dětí předškolního věku
Název v anglickém jazyce: The impact of regular swimming lessons on the motor skills of preschool-aged children
Klíčová slova: motorický vývoj, psychomotorický vývoj, plavání, rovnováha, koordinace
Klíčová slova anglicky: motor development, psychomotor development, swimming, balance, coordination
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.11.2024
Datum zadání: 13.11.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.11.2024
Datum a čas obhajoby: 29.05.2025 13:00
Místo konání obhajoby: Kralovická 915, Brandýs nad Labem, SEMINÁRNÍ_MÍSTNOST, 042, seminární místnost
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 29.05.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105TV)
Oponenti: Mgr. Milena Vagaja, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Říjen – listopad: rešerše literatury
Prosinec: výběr vhodných respondentů, vstupní testování
Prosinec – únor: vytvoření výukového plánu a jeho následná realizace
Březen: testování respondentů, výstupní testování
Duben: vyhodnocení výsledků
Seznam odborné literatury
BEERS, Carol. Perceptual Motor Development. A Performance-Based Early Childhood-Special Education Teacher Preparation Program. Monograph 11. 1974
COWDEN, Jo E. a TORREY, Carol C. Motor Development and Movement Activities for Preschoolers and Infants with Delays A Multisensory Approach for Professionals and Families. 2nd ed. Springfield: Charles C Thomas, 2007. ISBN 0-398-08515-3
CHEATUM, Billye Ann a HAMMOND, Allison A. Physical activities for improving children's learning and behavior: a guide to sensory motor development. Champaign: Human Kinetics, 2000. ISBN 0-88011-874-1
ČECHOVSKÁ, Irena a MILER, Tomáš. Plavání. 2., upr. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2154-5.
ČECHOVSKÁ, Irena a MILER, Tomáš. Didaktika plavání: vybrané kapitoly. 2. vydání. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2024. ISBN 978-80-246-5922-0
NOBLE, J. Swimming Games and Activities: For Parents and Teachers. Bloomsbury Publishing USA, 2019.
HARMER, John. Teaching swimming and water safety: the Australian way. Champaign, IL: Human Kinetics, c2001. ISBN 978-0-7360-3251-3.
MĚKOTA, Karel a NOVOSAD, Jiří. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-0981-X.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zhodnocení vlivu pravidelné plavecké výuky na psychomotorické dovednosti dětí v předškolním věku.
Použita bude testová baterie MOBAK KG určená pro předškolní děti (hod na cíl, chycení míče s odrazem o zem – učitel hází míč dítěti, dribling, chůze po lavičce vpřed a vzad, kotoul vpřed, skok po jedné noze, běh vpřed a vzad). Otestována bude skupina kontrolní i skupina experimentální, která se následně zúčastní pravidelné plavecké výuky. Porovnání vstupních a výstupních testů bude srovnáváno interindividuálně i intraindividuálně.
Předpokládáme, že skupina dětí, které absolvují pravidelnou plaveckou výuku, dosáhne lepších výsledků v motorických testech, než skupina dětí, které se plavání věnovat nebudou.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK