Politický branding Filipa Turka v kampani před volbami do Evropského parlamentu 2024
Název práce v češtině: | Politický branding Filipa Turka v kampani před volbami do Evropského parlamentu 2024 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Political branding of Filip Turek in the campaign for the 2024 European Parliament elections |
Klíčová slova: | branding, politický branding, Filip Turek, volby, kampaň, Evropský parlament |
Klíčová slova anglicky: | branding, political branding, Filip Turek, elections, campaign, European Parliament |
Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Anna Shavit, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 22.10.2024 |
Datum zadání: | 22.10.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 16.06.2025 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.04.2025 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.06.2025 |
Oponenti: | Mgr. Marcela Konrádová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Chytilek, R., Eibl, O., & Matušková, A. (2012). Teorie a metody politického marketingu. Centrum pro studium demokracie a kultury.
Lees-Marshment, J. (2019). Political marketing: principles and applications (Third edition). Routledge, Taylor & Francis Group. Moufahim, M. (2022). Political Branding in Turbulent times. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-83229-2 Needham, C. (2005). Brand Leaders: Clinton, Blair and the Limitations of the Permanent Campaign. Political Studies, 53(2), 343–361. https://doi.org/10.1111/j.1467-9248.2005.00532.x Pich, C., & Newman, B. I. (Eds.). (2020). Political branding: More than parties, leaders and policies. Routledge. |
Předběžná náplň práce |
Za jeden z fenoménů kampaně před volbami do Evropského parlamentu 2024 lze bezpochyby označit Filipa Turka, lídra volebního uskupení Přísaha a Motoristé sobě. Turkem vedená koalice ve volbách získala 10,26 % hlasů, což jí zajistilo celkové třetí místo. Kampaň tohoto nového uskupení a jejího lídra je tak možné považovat za úspěšnou. Tato bakalářská práce se z odborného hlediska zaměří právě na Filipa Turka, konkrétně na branding jeho osoby. Hlavním cílem této práce bude zjistit, zda Turkova značka splňovala kritéria úspěšné značky, jež byla definována Catherine Needhamovou. Branding Filipa Turka však bude zkoumán i nad rámec zmiňovaných kritérií. Těchto cílů bude dosaženo prostřednictvím analýzy sociálních médií, vystupování v debatách a v neposlední řadě také pomocí rozhovorů s odborníky. Fakt, že se výzkum bude zaměřovat na branding politika, který je pro české akademické prostředí prozatím neznámý, vnímám jako primární přínos práce. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
One of the phenomena of the campaign for the 2024 European Parliament elections is undoubtedly Filip Turek, the leader of the electoral group Přísaha a Motoristé sobě. The coalition led by Turek received 10.26% of the vote in the elections, securing it third place overall. The campaign of this new group and of its leader can thus be considered a successful one. This bachelor thesis will focus on Filip Turek from a scholarly point of view, specifically on the branding of his person. The main objective of this thesis will be to find out whether Turek’s brand met the criteria for a successful political brand that were defined by Catherine Needham. However, Filip Turek’s branding will be examined even beyond the mentioned criteria. These objectives will be achieved through analysis of social media, appearances in debates and last but not least through interviews with experts. I see the fact that the research will focus on the branding of a politician, who is as of yet unknown in the Czech academic environment, as the primary contribution of the thesis. |