Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Red Bull a jeho role v propagaci extrémních sportů: Analýza mediálního pokrytí na online zpravodajských portálech iSport.cz a Sport.cz
Název práce v češtině: Red Bull a jeho role v propagaci extrémních sportů: Analýza mediálního pokrytí na online zpravodajských portálech iSport.cz a Sport.cz
Název v anglickém jazyce: Red Bull and its role in the promotion of extreme sports: analysis of media coverage on the online news portals iSport.cz and Sport.cz
Klíčová slova: Red Bull, iSport.cz, Sport.cz extrémní sporty, sportovní žurnalistika, sportovní sponzorství, Red Bull Media House, popularizace sportu, sportovní marketing, multiplatformní média, sportovní akce, mediální projekty
Klíčová slova anglicky: Red Bull, iSport.cz, Sport.cz, extreme sports, sports journalism, sports sponsorship, Red Bull Media House, sports popularization, sports marketing, multiplatform media, sports events, media projects
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Hrbáčková
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.10.2024
Datum zadání: 04.10.2024
Datum a čas obhajoby: 19.06.2025 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar, H013, 13, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2025
Oponenti: Mgr. Jan Miessler
 
 
 
Seznam odborné literatury
BOOTH, Douglas a THORPE, Holly Thorpe. Berkshire Encyclopedia of Extreme Sports. [online]. Berkshire: Berkshire Publishing Group, 2007, s. 383. ISBN 978-0-9770159-5-5. Dostupné z: https://doi.org/10.2307/jj.9561394

BOYER SAGERT, Kelly. Encyclopedia of Extreme Sports. [online]. Bloomsbury Publishing, 2008. ISBN 9780313344732. Dostupné z: https://doi.org/https://www.bloomsbury.com/us/encyclopedia-of-extreme-sports-9780313344732/.

BURTON, Graeme a JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. Studium. Brno: Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6.

CASHMORE, Ellis. Making Sense of Sports. [online]. 3rd. London: Routledge, 2002. ISBN 9780203133606. Dostupné z: https://doi.org/10.4324/9780203133606

ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu 21. století. Jesenice: Ekopress, 2020. ISBN 978-80-87865-62-0.

DAŇHELOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3901-9.

DĚKANOVSKÝ, Jan. Sport, média a mýty: zlatí hoši, královna bílé stopy a další moderní hrdinové. Bod. Praha: Dokořán, 2008. ISBN 978-80-7363-131-4.

KUNZ, Vilém. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-271-0560-1.

MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Eseje. Praha: Odeon, 1991. ISBN 80-207-0296-2.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií – nejužívanější metody a techniky. [online]. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN978-80-247-9641-3.Dostupné z: https://doi.org/https://dl1.cuni.cz/pluginfile.php/1051295/mod_resource/content/1/Sedláková_Vyzkum_medii_free.pdf

SEKOT, Aleš. Sociologie sportu. Brno: Masarykova univerzita a Paido, 2006. ISBN 80-7315-132-4.

TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zmapovat, jakým způsobem jsou extrémní sporty prezentovány na vybraných sportovních webech – Sport.cz, iSport.cz a RedBull.cz, za rok 2024. Práce se zaměřuje na kvantitativní analýzu mediálního pokrytí jednotlivých extrémních sportů. Zároveň porovnává rozdíly v jejich zobrazování na mediálních platformách. Zvláštní pozornost je věnována tomu, jak sportovní weby Sport.cz a iSport.cz reflektují extrémní sporty v porovnání s platformou RedBull.cz, která se na extrémní sporty úzce specializuje. Výstupy analýzy umožní posoudit, do jaké míry jsou v českých médiích tyto sporty zastoupeny a jaké sportovní disciplíny získávají největší mediální prostor. Zásadní kapitoly v teoretické části jsou věnovány značce Red Bull a její mediální platformě Red Bull Media House. Důvodem je skutečnost, že Red Bull je považován za klíčového propagátora extrémních sportů. Nejen že značka podporuje širokou škálu extrémních sportů, ale zároveň hraje významnou roli při jejich medializaci a popularizaci. Red Bull Media House se specializuje primárně na extrémní sporty a s nimi spojený životní styl. Tím zásadně ovlivňuje jejich vnímání širokou veřejností. Proto je nezbytné věnovat jeho působení a marketingové strategii zvláštní pozornost, aby bylo možné pochopit širší kontext medializace extrémních sportů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to map how extreme sports are presented on selected sports websites - Sport.cz, iSport.cz and RedBull.cz, for the year 2024. The thesis focuses on a quantitative analysis of media coverage of individual extreme sports. It also compares the differences in their display on media platforms. Particular attention is paid to how the sports websites Sport.cz and iSport.cz reflect extreme sports in comparison to the platform RedBull.cz, which is closely specialized in extreme sports. The results of the analysis will allow to assess to what extent these sports are represented in the Czech media and which sports disciplines get the most media space. The main chapters in the theoretical part are devoted to the Red Bull brand and its media platform RedBull Media House. This is due to the fact that Red Bull is considered a key promoter of extreme sports. Not only does the brand support a wide range of extreme sports, but it also plays a significant role in media coverage and popularisation. Red Bull Media House specialises primarily in extreme sports and the associated lifestyle. This has a major impact on the perception of the general public. It is therefore essential to pay special attention to its operations and marketing strategy in order to understand the wider context of extreme sports media coverage.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK