Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Ukázky výuky fyziky respektující typologické odlišnosti žáků
Název práce v češtině: Ukázky výuky fyziky respektující typologické odlišnosti žáků
Název v anglickém jazyce: Examples of physics lessons respecting students' typological differences
Klíčová slova: výuka fyziky|MBTI|didaktické materiály|diferencovaná výuka|osobnostní typy
Klíčová slova anglicky: physics education|MBTI|teaching materials|differentiated instruction|personality types
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Chvál, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.09.2024
Datum zadání: 18.09.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.11.2024
Datum a čas obhajoby: 02.06.2025 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2025
Datum odevzdání tištěné podoby:30.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 02.06.2025
Oponenti: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je příprava a ověření několika hodin výuky fyziky respektující typologické odlišnosti žáků. Východiskem bude teorie MBTI.
Navrženo bude přibližně sedm výukových jednotek, přičemž alespoň tři budou reálně odučeny autorkou práce. Reflexe zkušeností z výuky bude promítnuta do materiálů pro učitele, které jim pomohou tuto výuku realizovat.
V práci bude nejprve zmapováno a zanalyzováno, v jaké formální a obsahové struktuře jsou nabízeny obdobné materiály pro učitele u nás a výběrově v zahraničí. Na základě toho bude zvolena i vhodná struktura vlastních návrhů.
Seznam odborné literatury
Kasíková, H. (1997). Kooperativní učení, kooperativní škola. Portál.
Kasíková, H. (2001). Kooperativní učení a vyučování. Karolinum.
Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. (2008). Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Portál.
Miková, Š., Stang, J. (2015). Typologie osobnosti u dětí. Portál.
Miková, Š. (2018). Nejsou stejné. Jak díky teorii typů porozumět dětem i sami sobě. Mea Gnosis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK