Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Lapbook a jeho potenciál pro rozvoj čtenářských strategií
Název práce v češtině: Lapbook a jeho potenciál pro rozvoj čtenářských strategií
Název v anglickém jazyce: Lapbook and it is potential for developing reading strategies
Klíčová slova: lapbook, čtenářské strategie, čtenářská gramotnost, akční výzkum, E-U-R model, primární vzdělávání
Klíčová slova anglicky: lapbook, reading strategies, reading literacy, action research, E-R-R model, primary education
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jolana Ronková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.09.2024
Datum zadání: 10.09.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.09.2024
Datum a čas obhajoby: 20.05.2025 09:00
Místo konání obhajoby: Celetná 13, Praha 1, C204, 33 míst u lavice + 4 místa židličky se "stolečkem"
Datum odevzdání elektronické podoby:12.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat použitím didaktické pomůcky lapbook pro potencionální rozvoj čtenářských strategií na 1. stupni ZŠ. Teoretická část seznámí s charakteristikou lapbooku, s jeho přínosy a negativy při zařazení do výuky, jeho produkcí a následujícím využití žáky. Teoretická část také bude mimo jiné obsahovat popis čtenářských strategií, čtenářskou gramotnost a E-U-R model výuky, který vychází z konstruktivistického přístupu k učení. Praktická část se bude věnovat kvalitativnímu výzkumu a ověřovat stanovený cíl. Bude přinášet návrh a tvorbu lapbooku se čtenářskými strategiemi, která je ověřena v praxi se žáky. Práce bude zahrnovat reflexi zrealizovaného námětu na lapbook.
Seznam odborné literatury
Ronková, J., Hájková, J., & Waldhansová, B. (2019). Lapbook a Squashbook Vzdělávací modul Čtenářská gramotnost.
Čapek, R. (2015). Moderní didaktika.
Caprara, C., Colombi, A., Consalvo, G., Prota, E., Tonello, A., & Turco, R. (2017). La scoperta dell’inglese: ipotesi per la costruzione di un lapbook .
Loňková, P. (2016). Fantastické lapbooky a jak je využít ve vzdělávání.
Najvarová, V. (2024). Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy | Pedagogická orientace. (n.d.). Retrieved September 10, 2024, from https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1378/1018
Altmanová, J., Hausenblas, O., Hesová, A., Košťálová, H., Koubek, P., Palkovská, L., Prchlíková, H., Šafránková, K., & Šlapal, M. (2011). Čtenářská gramotnost ve výuce.
Wildová, R. (2005). Rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti.
Paradisi, V. (2018). Ideas for using Lap Books.
Peycheva, Y., & Lazarova, S. (2018). THE LAPBOOK AS A DIDACTIC TOOL TO IMPLEMENT INTEGRATED TRAINING IN NATURAL SCIENCE AND TECHNOLOGY AND ENTREPRENEURSHIP AT PRIMARY SCHOOL LEVEL. KNOWLEDGE. https://ikm.mk/ojs/index.php/kij/article/view/2858/2856


Předběžná náplň práce
Diplomová práce se bude zabývat použitím didaktické pomůcky lapbook pro potencionální rozvoj čtenářských strategií na 1. stupni ZŠ. Teoretická část seznámí s charakteristikou lapbooku, s jeho přínosy a negativy při zařazení do výuky, jeho produkcí a následujícím využití žáky. Teoretická část také bude mimo jiné obsahovat popis čtenářských strategií, čtenářskou gramotnost a E-U-R model výuky, který vychází z konstruktivistického přístupu k učení. Praktická část se bude věnovat kvalitativnímu výzkumu a ověřovat stanovený cíl. Bude přinášet návrh a tvorbu lapbooku se čtenářskými strategiemi, která je ověřena v praxi se žáky. Práce bude zahrnovat reflexi zrealizovaného námětu na lapbook.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK