Diplomová práce se zabývá problematikou využívání outdoorového tréninku jako nástroje teambuildingu ve sportovní přípravě vrcholových volejbalových týmů. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda a jakým způsobem je tento typ tréninku začleňován do tréninkového procesu, jak je vnímán hráči, trenéry a dalšími členy realizačních týmů, a jaký má podle nich přínos pro týmovou dynamiku a výkonnost. Výzkum byl realizován formou nestandardizovaného anketního šetření mezi 86 respondenty z prostředí vrcholového volejbalu. Výsledky ukazují, že ačkoliv outdoorový trénink není dosud běžně využíván, většina respondentů jej hodnotí pozitivně a přikládá mu značný potenciál pro rozvoj týmové spolupráce, komunikace a důvěry. Výsledky výzkumu práce poukazují na přínosy zážitkového učení a outdoorového tréninku pro formování soudržného a efektivního týmu a nabízí praktická doporučení pro účinné začlenění těchto prvků do sportovní přípravy nejen vrcholových volejbalových týmů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals with the subject of using outdoor training as a teambuilding tool in the sports preparation of top volleyball teams. The aim of the research was to find out whether and how this type of training is integrated into the training process, how it is perceived by players, coaches and other members of the implementation teams, and what benefits it has for team dynamics and performance. The research was carried out in the form of a non-standardized survey among 86 respondents from the top volleyball environment. The results show that although outdoor training is not yet commonly used, most respondents evaluate it positively and attribute significant potential to it in development of teamwork, communication and trust. The results of the thesis point to the benefits of experiential learning and outdoor training for the formation of a cohesive and effective team and offer practical recommendations for the effective integration of these elements into the sports preparation of not only top volleyball teams.