Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 391)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Formativní hodnocení žáků ve výuce odborných předmětů na Střední zahradnické škole: akční výzkum
Název práce v češtině: Formativní hodnocení žáků ve výuce odborných předmětů na Střední zahradnické škole: akční výzkum
Název v anglickém jazyce: Formative Assessment of Students in the Teaching of Specialized Subjects at the Secondary Vocational School: Action Research
Klíčová slova: školní hodnocení, formativní hodnocení, střední odborná škola, akční výzkum, žáci, učitelé
Klíčová slova anglicky: school assessment, formative assessment, vocational secondary school, action research, students, teachers
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra české literatury (41-KCL)
Vedoucí / školitel: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.07.2024
Datum zadání: 26.07.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.07.2024
Datum a čas obhajoby: 22.05.2025 09:00
Místo konání obhajoby: Spálená 10, Praha 1, SP213, 213, SP213
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105PG)
Oponenti: PhDr. Karel Starý, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá implementací formativního hodnocení na střední odborné škole.
Cílem diplomové práce je popsat aktuální stav na vybrané střední zahradnické škole s ohledem na formativní hodnocení.
Dále navrhnout a realizovat vhodnou intervenci (implementace postupů FH do výuky) a zjišťovat dopady této intervence na žáky a učitele.
Ověřit dopady této intervence na žáky a učitele.
Práce je koncipována jako akční výzkum.
Metody sběru dat: individuální rozhovory s žáky, skupinové rozhovory s žáky, autoevaluace, evaluace, obsahová analýza žákovských materiálů a produktů, rozhovor s pedagogem.
Seznam odborné literatury
KOŠŤÁLOVÁ, Hana; MIKOVÁ, Šárka a MAJEROVÁ, Jiřina. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3673-147.
Vliv formativního hodnocení na psychickou pohodu žáků střední školy – studie. Online. Dostupné z: https://doi.org/10.58743/dap2023vol7no1.321. [cit. 2024-07-26].
STARÝ, Karel; CHVÁL, Martin a LAUFKOVÁ, Veronika (Eds.). Hodnocení pro učení (e-book). Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022.
ISBN 978-80-7603-365-8. Dostupné z: https://pedf.cuni.futurebooks.cz/book/hodnoceni-pro-uceni/
STARÝ, Karel a LAUFKOVÁ, Veronika. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-802-6210-016.
STUCHLÍKOVÁ, Iva; JANÍK, Tomáš; ROKOS, Lukáš; MINAŘÍKOVÁ, Eva; SAMKOVÁ, Libuše et al. Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku: Koncepce – vývoj – aplikace 1. Online. Pedagogická orientace. 2023, roč. 33, č. 2, s. 185-213. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://doi.org/10.5817/PedOr2023-2-185. [cit. 2024-07-26].
ŠEĎOVÁ, Klára; ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana; ŠVAŘÍČEK, Roman; SEDLÁČEK, Martin; MAJCÍK, Martin et al. Výuková komunikace: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-802-1095-298.
WILIAM, Dylan; LEAHY, Siobhán; ŠVAŘÍČEK, Roman; SEDLÁČEK, Martin; MAJCÍK, Martin et al. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. 2., aktualiz. vyd. [Praha]: ve spolupráci s nakladatelstvím Martina Romana a projektem Čtení pomáhá vydala Edukační laboratoř, [2016]. ISBN 978-809-0608-252.

Předběžná náplň práce
1.Autorka se seznámí s dostupnou literaturou a informačními zdroji, dále provede rešerši vybraných odborných publikací na téma školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na formativní hodnocení a jeho iméplementaci (obecně a na střední, příp. střední odborné škole).
2. Stanoví si cíle praktické části diplomové práce, výzkumné otázky.
3. Navrhne postup intervence s ohledem na počáteční stav.
4. Bude realizovat a průběžně vyhodnocovat dopady intervenčních aktivit.
5. Vyhodnotí a shnre získaná data, zodpoví výzkumné otázky.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK