Formativní hodnocení žáků ve výuce odborných předmětů na Střední zahradnické škole: akční výzkum
Název práce v češtině: | Formativní hodnocení žáků ve výuce odborných předmětů na Střední zahradnické škole: akční výzkum |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Formative Assessment of Students in the Teaching of Specialized Subjects at the Secondary Vocational School: Action Research |
Klíčová slova: | školní hodnocení, formativní hodnocení, střední odborná škola, akční výzkum, žáci, učitelé |
Klíčová slova anglicky: | school assessment, formative assessment, vocational secondary school, action research, students, teachers |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra české literatury (41-KCL) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 26.07.2024 |
Datum zadání: | 26.07.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.07.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2025 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Spálená 10, Praha 1, SP213, 213, SP213 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2025 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2025 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD105PG) |
Oponenti: | PhDr. Karel Starý, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá implementací formativního hodnocení na střední odborné škole.
Cílem diplomové práce je popsat aktuální stav na vybrané střední zahradnické škole s ohledem na formativní hodnocení. Dále navrhnout a realizovat vhodnou intervenci (implementace postupů FH do výuky) a zjišťovat dopady této intervence na žáky a učitele. Ověřit dopady této intervence na žáky a učitele. Práce je koncipována jako akční výzkum. Metody sběru dat: individuální rozhovory s žáky, skupinové rozhovory s žáky, autoevaluace, evaluace, obsahová analýza žákovských materiálů a produktů, rozhovor s pedagogem. |
Seznam odborné literatury |
KOŠŤÁLOVÁ, Hana; MIKOVÁ, Šárka a MAJEROVÁ, Jiřina. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3673-147.
Vliv formativního hodnocení na psychickou pohodu žáků střední školy – studie. Online. Dostupné z: https://doi.org/10.58743/dap2023vol7no1.321. [cit. 2024-07-26]. STARÝ, Karel; CHVÁL, Martin a LAUFKOVÁ, Veronika (Eds.). Hodnocení pro učení (e-book). Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022. ISBN 978-80-7603-365-8. Dostupné z: https://pedf.cuni.futurebooks.cz/book/hodnoceni-pro-uceni/ STARÝ, Karel a LAUFKOVÁ, Veronika. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-802-6210-016. STUCHLÍKOVÁ, Iva; JANÍK, Tomáš; ROKOS, Lukáš; MINAŘÍKOVÁ, Eva; SAMKOVÁ, Libuše et al. Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku: Koncepce – vývoj – aplikace 1. Online. Pedagogická orientace. 2023, roč. 33, č. 2, s. 185-213. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://doi.org/10.5817/PedOr2023-2-185. [cit. 2024-07-26]. ŠEĎOVÁ, Klára; ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana; ŠVAŘÍČEK, Roman; SEDLÁČEK, Martin; MAJCÍK, Martin et al. Výuková komunikace: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-802-1095-298. WILIAM, Dylan; LEAHY, Siobhán; ŠVAŘÍČEK, Roman; SEDLÁČEK, Martin; MAJCÍK, Martin et al. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. 2., aktualiz. vyd. [Praha]: ve spolupráci s nakladatelstvím Martina Romana a projektem Čtení pomáhá vydala Edukační laboratoř, [2016]. ISBN 978-809-0608-252. |
Předběžná náplň práce |
1.Autorka se seznámí s dostupnou literaturou a informačními zdroji, dále provede rešerši vybraných odborných publikací na téma školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na formativní hodnocení a jeho iméplementaci (obecně a na střední, příp. střední odborné škole).
2. Stanoví si cíle praktické části diplomové práce, výzkumné otázky. 3. Navrhne postup intervence s ohledem na počáteční stav. 4. Bude realizovat a průběžně vyhodnocovat dopady intervenčních aktivit. 5. Vyhodnotí a shnre získaná data, zodpoví výzkumné otázky. |