Postoje a motivace pediatrických sester k celoživotnímu vzdělávání (se zaměřením na specializační vzdělávání)
Název práce v češtině: | Postoje a motivace pediatrických sester k celoživotnímu vzdělávání (se zaměřením na specializační vzdělávání) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Attitudes and motivation of pediatric nurses for lifelong learning (with a focus on specialized education) |
Klíčová slova: | pediatrická sestra, ošetřovatelství, motivace, vzdělání |
Klíčová slova anglicky: | a pediatric nurse, nursing, motivation, education |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav ošetřovatelství (13-342) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jaroslava Hromádková |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 18.07.2024 |
Datum zadání: | 18.07.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.07.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 17.09.2024 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.09.2024 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 03.09.2024 |
Do kdy má student odevzdat: | 03.09.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.09.2024 |
Oponenti: | PhDr. RNDr. Daniel Jirkovský, Ph.D., MBA |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce musí splňovat požadavky uvedené v platném opatření děkana. Zpracováním bakalářské práce student/ka prokáže, že se umí samostatně orientovat ve studovaném oboru a že v průběhu studia získal/a a zároveň je i schopen/a v praxi uplatňovat teoretické poznatky a praktické postupy (metody). Bakalářská práce musí být původním a samostatně zpracovaným odborným textem. Při zpracování bakalářské práce se student/ka může opírat o výsledky a zkušenosti získané jinými autory, avšak vždy musí tyto výsledky a zkušenosti konfrontovat s vlastními názory, úvahami, hodnoceními a závěry. Rozsah bakalářské práce vyplývá z povahy zpracovávaného tématu, přičemž její minimální rozsah činí 40 stran normovaného textu. Referenční seznam musí obsahovat nejméně 25 položek časopiseckých, literárních či elektronických zdrojů informací. Do referenčního seznamu se nezapočítávají pouhá abstrakta. Zpracováním bakalářské práce musí student prokázat schopnost pracovat s aktuální odbornou literaturou vztahující se k řešené problematice, včetně práce s cizojazyčnou literaturou a s dalšími prameny. Citace typu “ústní sdělení” a “nepublikovaná data” (s výjimkou vnitřních předpisů a standardů) nelze v bakalářské práci použít. |
Seznam odborné literatury |
PLEVOVÁ, Ilona. Ošetřovatelství I. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
PLEVOVÁ, Ilona. Ošetřovatelství II. Praha: Grada, 2011. 224 s. ISBN 978-80-247-3558-0. KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada, 2010. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3224-4. VÉVODA, Jiří, et al. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4732-3. RAMOO V, ABDULLAH KL, PIAW CY. The Relationship Between Job Satisfaction and Intention to Leave Current Employment Among Registered Nurses in a Teaching Hospital. J Clin Nurs. 2013; 22(21-22):3141-3152. doi: 10.1111/jocn.12260. Accessed May 1, 2021. ASPIN, David. N. Philosophical Perspectives on Lifelong Learning: Lifelong Learning Book Series – Svazek 11. 1. Springer, Netherlands: Springer Science & Business Media,2007. 334 s. ISBN 978-1-4020-6192-9. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část práce bude pojednávat o současném systému celoživotního vzdělání pediatrických sester se zaměřením na specializační vzdělávání. Cílem výzkumné části práce bude zjistit postoje a motivace pediatrických sester k celoživotnímu vzdělávání. Kvantitativní výzkum bude realizován pomocí dotazníku vlastní konstrukce na pediatrických odděleních Fakultní nemocnice v Motole.
Cíle: Zjistit postoje a motivaci pediatrických sester k celoživotnímu vzdělávání. Zjistit preference pediatrických sester v oblasti specializačního vzdělávání. Zjistit pozitivní a negativní faktory ovlivňující motivaci sester k celoživotnímu vzdělávání. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theoretical part of the thesis will discuss the current system of lifelong education of pediatric nurses with a focus on specialized education. The aim of the research part of the thesis will be to find out the attitudes and motivations of pediatric nurses towards lifelong education. Quantitative research will be carried out using a self-designed questionnaire at the pediatric departments of the Faculty Hospital in Motol.
Objectives: To find out the attitudes and motivation of pediatric nurses towards lifelong learning. To find out the preferences of pediatric nurses in the field of specialized education. To find out positive and negative factors influencing nurses' motivation for lifelong learning. |