Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výtvarná tvorba s využitím generativní umělé inteligence
Název práce v češtině: Výtvarná tvorba s využitím generativní umělé inteligence
Název v anglickém jazyce: Art Creation Using Generative Artificial Intelligence
Klíčová slova: Generativní umělá inteligence, Výtvarná tvorba, Výtvarná výchova, Digitální umění, Umění a technologie, Generativní modely
Klíčová slova anglicky: Generative AI, Art Creation, Art Education, Digital Art, Art & Technology, Generative Models
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.06.2024
Datum zadání: 28.06.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 28.06.2024
Datum a čas obhajoby: 10.09.2024 09:00
Místo konání obhajoby: R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2024
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105VV)
Oponenti: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.
 
 
 
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Zásady pro vypracování
Zabývejte se projekty současných umělců, které souvisejí s AI, zabývejte se problematikou AI a jejího použítí ve výtvarné výchově. Vypracujte případovou studii zaměřenou na praktické využití generativních modelů při tvorbě žákovských výtvarných děl. Prozkoumejte, jakým způsobem lze generativní umělou inteligenci integrovat do výtvarné výchovy na základních školách a jaké jsou její dopady na procesy žákovské tvorby.
Seznam odborné literatury
SLAVÍK, Jan. 2013. Tvorba jako způsob poznávání. Praha : Karolinum, 2013. ISBN: 978-80-246-2335-1
HAZUKOVÁ, Helena a ŠAMŠULA, Pavel. Didaktika výtvarné výchovy. I. Praha: Univerzita Palackého. Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 8072902377.
Arielli, E. a Manovich, L. AI-aesthetics and the Anthropocentric Myth of Creativity. Nodes Journal of Art and Neuroscience [online]. Fall 2022.
Mazzone, M. (2019). Art, Creativity and the Potential of Artificial Intelligence. Arts, 8(26). doi.org/10.3390/arts8010026
Ho, G. A.I. Creativity: Artists’ Friend or Foe. University of Reading, 2020.


Předběžná náplň práce
Tato práce bude zahrnovat komplexní přehled využití generativní umělé inteligence ve výtvarné tvorbě. Teoretická část poskytne obecný úvod do generativní AI a představí hlavní modely využívané ve výtvarné tvorbě. Dále budou představeny ukázky projektů současných umělců.
Výzkumná část bude obsahovat případovou studii zaměřenou na praktické využití generativních modelů při tvorbě žákovských výtvarných děl. Cílem práce bude prozkoumat, jakým způsobem lze generativní umělou inteligenci integrovat do výtvarné výchovy na základních školách a jaké jsou její dopady na procesy žákovské tvorby.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis will include a comprehensive overview of the use of generative artificial intelligence in art. The theoretical part will provide a general introduction to generative AI and introduce the main models used in art. Furthermore, examples of projects by contemporary artists will be presented.
The research part will include a case study focused on the practical use of generative models in the creation of student artworks. The aim of the thesis will be to explore how generative AI can be integrated into art education in primary schools and what are its implications for pupils' creative processes.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK