Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývoj demokratického a zodpovědného občana v angloamerické kultuře očima Johna Locka a Johna Deweya
Název práce v češtině: Vývoj demokratického a zodpovědného občana v angloamerické kultuře očima Johna Locka a Johna Deweya
Název v anglickém jazyce: The Evolution of A Democratic and Responsible Citizen in Anglo-American Culture Through the Eyes of John Locke and John Dewey
Klíčová slova: John Locke, John Dewey, edukace, demokrace, občanská zodpovědnost
Klíčová slova anglicky: John Locke, John Dewey, Education, Democracy, Public Responsibility
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.06.2024
Datum zadání: 19.06.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.12.2024
Datum a čas obhajoby: 19.05.2025 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 8, Praha 1, S303, S303, 3. patro
Datum odevzdání elektronické podoby:28.03.2025
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2025
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104PG)
Oponenti: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje.
2. Studující provede všechny kroky naplánovaného výzkumu a analyzuje sebraná data. V diskusi propojí výsledky dotazování s teoretickými poznatky.
3. Všechny zásadní kroky studující průběžně konzultuje s vedoucím práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům platných Opatření děkana.
Seznam odborné literatury
Coplestone, F. (2020.) Dějiny filosofie V. Od Hobbese k Humovi. Refugium Velehrad-Roma.
Sutherland, N., A. (2013) Summerhill. PeopleComm.
Višňovský, E. (2009) Štúdie o pragmatizme & neopragmatizme. Veda.
Remišová A. (Ed.). (2008). Dejiny etického myslenia v Európe a USA. Kalligram.
Dewey, J. (2001). Rekonštrukcia liberalizmu. Kalligram.
Smreková, D., Novosád, F. (Ed.). (2013). Dejiny sociálneho a politického myslenia. Kalligram.
Cipro, M. (2001) Galerie světových pedagogů I. Miroslav Cipro.
Cipro, M. (2002). Galerie světových pedagogů III. Miroslav Cipro.
Prokop, J. (2005). Škola a společnost v kritických teoriích 2. poloviny 20. století. Karolinum.
Blažková, M. (2020). Dějiny etických teorií od Kanta po pragmatizmus. Karolinum.
Kučera, R., Chotaš J. (vyd.). (2022). Dejiny politického myšlení III/1. OIKOYMENH.
Röd, W. (2020). Novověká filosofie II. OIKOYMENH.
Plháková, A. (2020). Dějiny psychologie. Grada.
Kasper, T., Kasperová, D. (2008). Ďejiny pedagogiky. Grada.
Mises, V., L. (2019). Liberalismus. Grada.
Gray, J. (2004). Dvě tváře liberalismu. Mladá fronta.
Sire, W., J. (1993). Za novými světy: Prúvodce světovými názory. Návrat.
Šír, R. (2016). Dewey a „český Dewey“, pedagogika a ideologie. Pedagogika, 2/66, 134-154. http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2015.723.
Dewey, J. (1905). The Realism of Pragmatism. The Journal of Philosophy, Psychology and Scientific Methods, 2/12, 324–27. https://doi.org/10.2307/2010861.
Předběžná náplň práce
Hlavnou témou práce je zameranie sa na pedagogické, politické a filozofické tézy týchto troch mysliteľov a ich vplyv na kultúru. Bližšie by som sa chcel v mojej práci zamerať na to, ako prispeli svojou filozoficko-pedagogickou činnosť k vytváraní zodpovedného a demokratického občana v angloamerickej kultúre.
Teoretická část
Liberalizmus a demokracia v pedagogických hodnotách, resp. v hodnotách angloamerickej kultúry.
1. Čo je liberalizmus, z čoho vyplýva demokratická spoločnosť.
2. Typy liberalizmu (politický, ekonomický).
3. John Locke (pedagogický, politický a filozofický vplyv).
4. John Dewey (pedagogický, politický a filozofický vplyv).
5. Záver
Empirická část
Analýza historických prameňov.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main theme of the thesis is to focus on the pedagogical, political, and philosophical these of these two thinkers, and their influence on culture. Specifically, I am to explore how their philosophical and pedagogical activities have contributed to the formation of a responsible and democratic citizen in Anglo-American culture.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK