Vliv online vzdělávání na rozvoj profesních kompetencí zaměstnanců dealerské sítě vybrané automobilové společnosti působící v ČR
| Název práce v češtině: | Vliv online vzdělávání na rozvoj profesních kompetencí zaměstnanců dealerské sítě vybrané automobilové společnosti působící v ČR |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | The impact of online education on the development of professional competences of employees of a dealership network of a selected automotive company operating in the Czech Republic |
| Klíčová slova: | automobilový průmysl, firemní vzdělávání, kompetenční model, metody hodnocení, trenér profesního vzdělávání, online vzdělávání |
| Klíčová slova anglicky: | automotive industry, vocational education, competency model, apraisal methods, vocational trainer, online education |
| Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Jaroslav Kříž, MBA, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 11.06.2024 |
| Datum zadání: | 11.06.2024 |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.06.2024 |
| Datum a čas obhajoby: | 26.05.2025 00:00 |
| Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2025 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 26.05.2025 |
| Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN) |
| Oponenti: | doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
| Seznam odborné literatury |
| BARTOŇKOVÁ, H., 2010. Firemní vzdělávání, strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2914-5.
MUŽÍK, J., 2011. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kulver ČR. 324 s. ISBN 978-80-7357-581-6. NOVOTNÁ, H. et al., 2020. Metody výzkumu ve společenských vědách, Praha: Fakulta humanitních studií. ISBN 978-80-7571-025-3. VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M., 2020. Kompetence ve vzdělávání a profesním rozvoji. Praha: Česká andragogická společnost, ISBN 978-80-907809-5-8. VETEŠKA, J., KURSCH, M., 2021. Vzdělávání dospělých 2020 - reflexe, realita a potenciál virtuálního světa. Praha: Česká andragogická společnost. ISBN 978-80-907809-7-2. ZELNÍČKOVÁ, H. et al. 2021. Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika. In: Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika. Brno: Masarykova univerzita nakladatelství. ISBN 978-80-210-9998-2. |
| Předběžná náplň práce |
| Diplomová práce se bude zabývat vlivem online vzdělávání na úroveň profesních kompetencí zaměstnanců dealerské sítě vybrané automobilové společnosti působící v ČR. Práce si klade za cíl zhodnotit vliv online vzdělávání na úroveň profesních dovedností a schopností ve srovnání s prezenční formou, která bude použita jako výchozí hodnota srovnání. Teoretická část práce se zaměří na definici online a prezenčního vzdělávání, charakteristiku profesních kompetencí definovaných na základě kompetenčních modelů pro vybrané funkce. Empirická část vyjde z kvalitativního výzkumného šetření, které bude realizováno prostřednictvím rozhovorů s vybranými školiteli odpovědnými za rozvoj daných kompetenčních oblastí a obsahové analýzy interních dokumentů.
Návrh osnovy: Teoretická část Úvod Charakteristika vybraných forem vzdělávání ve firemním prostředí Teoretická východiska firemního vzdělávání Prezenční vzdělávání a jeho specifika Aktuální trendy ve firemním vzdělávání Profesní kompetence a jejich význam Kompetenční modely a jejich význam pro identifikaci profesních kompetencí Specifika profesních kompetencí relevantních pro zaměstnance dealerské sítě vybrané automobilové společnosti působící v ČR Online vzdělávání ve firmách Výhody a nevýhody online vzdělávání Digitální kompetence Specifika online vzdělávání a využití aplikací Charakteristika zkoumaného odvětví Empirická část Metodologie výzkumu Popis kvalitativního výzkumného šetření Výběr vzorku a použité metody sběru dat Charakteristika respondentů Etika výzkumu Analýza výsledků Porovnání úrovně profesních kompetencí před a po zavedení online vzdělávacích programů Identifikace klíčových rozdílů mezi online a prezenčními metodami vzdělávání Diskuse Impakty pro praxi a doporučení Závěr |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| The thesis will deal with the impact of online education on the level of vocational competences of employees of a dealership network of a selected automotive company operating in the Czech Republic. The thesis aims to evaluate the effect of online education on the level of professional skills and competences in comparison with the face-to-face form, which will be used as a baseline for comparison. The theoretical part of the thesis will focus on the definition of online and face-to-face education, characteristics of professional competencies defined on the basis of competency models for selected positions. The empirical part will be based on a qualitative research investigation, which will be carried out through interviews with selected trainers responsible for the development of the given competence areas and content analysis of internal documents. |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.