Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv online vzdělávání na rozvoj profesních kompetencí zaměstnanců dealerské sítě vybrané automobilové společnosti působící v ČR
Název práce v češtině: Vliv online vzdělávání na rozvoj profesních kompetencí zaměstnanců dealerské sítě vybrané automobilové společnosti působící v ČR
Název v anglickém jazyce: The impact of online education on the development of professional competences of employees of a dealership network of a selected automotive company operating in the Czech Republic
Klíčová slova: automobilový průmysl, firemní vzdělávání, kompetenční model, metody hodnocení, trenér profesního vzdělávání, online vzdělávání
Klíčová slova anglicky: automotive industry, vocational education, competency model, apraisal methods, vocational trainer, online education
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Jaroslav Kříž, MBA, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.06.2024
Datum zadání: 11.06.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.06.2024
Datum a čas obhajoby: 26.05.2025 00:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 26.05.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN)
Oponenti: doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
BARTOŇKOVÁ, H., 2010. Firemní vzdělávání, strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2914-5.
MUŽÍK, J., 2011. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kulver ČR. 324 s. ISBN 978-80-7357-581-6.
NOVOTNÁ, H. et al., 2020. Metody výzkumu ve společenských vědách, Praha: Fakulta humanitních studií. ISBN 978-80-7571-025-3.
VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M., 2020. Kompetence ve vzdělávání a profesním rozvoji. Praha: Česká andragogická společnost, ISBN 978-80-907809-5-8.
VETEŠKA, J., KURSCH, M., 2021. Vzdělávání dospělých 2020 - reflexe, realita a potenciál virtuálního světa. Praha: Česká andragogická společnost. ISBN 978-80-907809-7-2.
ZELNÍČKOVÁ, H. et al. 2021. Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika. In: Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika. Brno: Masarykova univerzita nakladatelství. ISBN 978-80-210-9998-2.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se bude zabývat vlivem online vzdělávání na úroveň profesních kompetencí zaměstnanců dealerské sítě vybrané automobilové společnosti působící v ČR. Práce si klade za cíl zhodnotit vliv online vzdělávání na úroveň profesních dovedností a schopností ve srovnání s prezenční formou, která bude použita jako výchozí hodnota srovnání. Teoretická část práce se zaměří na definici online a prezenčního vzdělávání, charakteristiku profesních kompetencí definovaných na základě kompetenčních modelů pro vybrané funkce. Empirická část vyjde z kvalitativního výzkumného šetření, které bude realizováno prostřednictvím rozhovorů s vybranými školiteli odpovědnými za rozvoj daných kompetenčních oblastí a obsahové analýzy interních dokumentů.
Návrh osnovy:

Teoretická část

Úvod

Charakteristika vybraných forem vzdělávání ve firemním prostředí
Teoretická východiska firemního vzdělávání
Prezenční vzdělávání a jeho specifika
Aktuální trendy ve firemním vzdělávání
Profesní kompetence a jejich význam
Kompetenční modely a jejich význam pro identifikaci profesních kompetencí
Specifika profesních kompetencí relevantních pro zaměstnance dealerské sítě vybrané automobilové společnosti působící v ČR
Online vzdělávání ve firmách
Výhody a nevýhody online vzdělávání
Digitální kompetence
Specifika online vzdělávání a využití aplikací
Charakteristika zkoumaného odvětví
Empirická část
Metodologie výzkumu
Popis kvalitativního výzkumného šetření
Výběr vzorku a použité metody sběru dat
Charakteristika respondentů
Etika výzkumu
Analýza výsledků
Porovnání úrovně profesních kompetencí před a po zavedení online vzdělávacích programů
Identifikace klíčových rozdílů mezi online a prezenčními metodami vzdělávání
Diskuse
Impakty pro praxi a doporučení
Závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis will deal with the impact of online education on the level of vocational competences of employees of a dealership network of a selected automotive company operating in the Czech Republic. The thesis aims to evaluate the effect of online education on the level of professional skills and competences in comparison with the face-to-face form, which will be used as a baseline for comparison. The theoretical part of the thesis will focus on the definition of online and face-to-face education, characteristics of professional competencies defined on the basis of competency models for selected positions. The empirical part will be based on a qualitative research investigation, which will be carried out through interviews with selected trainers responsible for the development of the given competence areas and content analysis of internal documents.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK