Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Externí personální marketing TOP zaměstnavatelů v České republice se zaměřením na nábor absolventů vysokých škol
Název práce v češtině: Externí personální marketing TOP zaměstnavatelů v České republice se zaměřením na nábor absolventů vysokých škol
Název v anglickém jazyce: External Personnel Marketing of TOP Employers in the Czech Republic Focusing on Recruiting University Graduates
Klíčová slova: personální marketing|nástroje personálního marketingu|externí personální marketing|marketing v řízení lidských zdrojů|nábor absolventů|absolventi vysokých škol|top zaměstnavatelé
Klíčová slova anglicky: personnel marketing|personnel marketing tools|external personnel marketing|marketing in human resources management|graduate recruitment|university graduates|top employers
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.06.2024
Datum zadání: 11.06.2024
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.06.2024
Datum a čas obhajoby: 05.02.2025 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.01.2025
Datum proběhlé obhajoby: 05.02.2025
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude analyzovat personální marketing organizací TOP zaměstnavatelů v České republice se zaměřením na specifika procesu náboru absolventů vysokých škol. Práce se bude soustředit na odborná východiska personálního marketingu a jeho cíle, dále na vztah personálního marketingu a budování značky zaměstnavatele, marketingový mix aplikovaný v personalistice a externí a interní personální marketing. Pozornost bude věnována externímu personálnímu marketingu a jeho online a offline nástrojům. Následně budou rozpracována specifika externího personálního marketingu v procesu náboru absolventů vysokých škol, důvody přijímání a nepřijímání této cílové skupiny a zahrnut bude také pohled absolventů vysokých škol a jejich preference při výběru budoucího zaměstnavatele. Představena bude Asociace studentů a absolventů, která ve spolupráci s výzkumnou agenturou NIQ realizuje studii „TOP zaměstnavatelé“, zpracována bude i metodika této studie. Kvalitativní šetření bude realizováno formou rozhovorů s personálními, případně marketingovými manažery, zodpovědnými za personální marketing a náborové kampaně u českých TOP zaměstnavatelů za rok 2023. Cílem šetření bude analyzovat nástroje externího personálního marketingu využívané v náborovém procesu zaměřeném na absolventy vysokých škol u TOP zaměstnavatelů v České republice. Dílčím cílem bude vytvořit žebříček preferovaných nástrojů externího personálního marketingu a komparovat přístupy zkoumaných organizací.

Předběžná struktura práce:
1 Personální marketing
1.1 Význam a cíle personálního marketingu
1.2 Vztah personálního marketingu a značky zaměstnavatele
1.3 Aplikace marketingového mixu v personalistice
1.4 Externí a interní personální marketing
2 Nástroje externího personálního marketingu
2.1 Online nástroje
2.2 Offline nástroje
3 Specifika externího personálního marketingu v náboru absolventů vysokých škol
3.1 Externí personální marketing jako součást personální strategie
3.2 Nábor absolventů vysokých škol
3.3 Důvody přijímání a nepřijímání absolventů vysokých škol
3.4 Preference absolventů vysokých škol při výběru zaměstnavatele
4 TOP zaměstnavatelé v České republice
4.1 Asociace studentů a absolventů
4.2 Metodika studie „TOP zaměstnavatelé“
5 Empirické šetření: Analýza nástrojů externího personálního marketingu TOP zaměstnavatelů v České republice zaměřeného na absolventy vysokých škol
Seznam odborné literatury
ANTOŠOVÁ, Mária. Marketing-mix v personalistice. Moderní řízení [online]. 2005, 40(11),
s. 42–44 [vid. 2024-03-16]. ISSN 0026-8720. Dostupné z:
https://www.researchgate.net/publication/264227249_Marketing-mix_v_personalistice.

BEDNÁŘ, Vojtěch. Sociální vztahy v organizaci a jejich management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4211-3.

DOLEŽALOVÁ, Gabriela, Kristýna STAŇKOVÁ, Tereza KUZMOVÁ a Hana NOVOTNÁ. Šetření potřeb zaměstnavatelů. Výzkumná zpráva ze sběru dat 2022 [online]. Praha: Národní pedagogický institut České republiky, 2023 [vid. 2024-03-18]. Dostupné z: https://www.infoabsolvent.cz/Temata/Download?Soubor=F-9.0.182_Setreni_potreb_zamestnavatelu.pdf.

FREEDMAN, Max. Marketing to College Students. Business.com. [online]. 2023 [vid. 2024-03-16]. Dostupné z: https://www.business.com/articles/marketing-to-college-students/.

HUNEYCUTT, Sophia. How to Target and Market to College Students. Heymarket. [online]. 2022 [vid. 2024-03-17]. Dostupné z: https://www.heymarket.com/blog/marketing-to-college-students/.

KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.

KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3.

KOMÁREK, Libor. Trendy v náboru, výběru a kompetencích absolventů z pohledu jejich potenciálních zaměstnavatelů[online]. Ostrava: Kariérní centrum VŠB-TUO, 2021 [vid. 2024-03-16]. Dostupné z: https://www.vsb.cz/export/sites/vsb/kariernicentrum/.content/galerie-souboru/KC_VSB_TUO_-Trendy_v_naboru_absolventu_2021.pdf.

KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.

MENŠÍK, Tomáš. Personální marketing v praxi. Firemní sociolog [online]. 2013, [vid. 2024-03-17]. ISSN 1805-6520. Dostupné z: https://www.firemni-sociolog.cz/en/uzitecne-informace/clanky/139-clanek-od-tomase-mensika.

MYSLIVCOVÁ, Světlana. Personální marketing v řízení lidských zdrojů. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9356-0.

VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1318-5.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK