Externí personální marketing TOP zaměstnavatelů v České republice se zaměřením na nábor absolventů vysokých škol
Název práce v češtině: | Externí personální marketing TOP zaměstnavatelů v České republice se zaměřením na nábor absolventů vysokých škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | External Personnel Marketing of TOP Employers in the Czech Republic Focusing on Recruiting University Graduates |
Klíčová slova: | personální marketing|nástroje personálního marketingu|externí personální marketing|marketing v řízení lidských zdrojů|nábor absolventů|absolventi vysokých škol|top zaměstnavatelé |
Klíčová slova anglicky: | personnel marketing|personnel marketing tools|external personnel marketing|marketing in human resources management|graduate recruitment|university graduates|top employers |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.06.2024 |
Datum zadání: | 11.06.2024 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.06.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 05.02.2025 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.01.2025 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.02.2025 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce bude analyzovat personální marketing organizací TOP zaměstnavatelů v České republice se zaměřením na specifika procesu náboru absolventů vysokých škol. Práce se bude soustředit na odborná východiska personálního marketingu a jeho cíle, dále na vztah personálního marketingu a budování značky zaměstnavatele, marketingový mix aplikovaný v personalistice a externí a interní personální marketing. Pozornost bude věnována externímu personálnímu marketingu a jeho online a offline nástrojům. Následně budou rozpracována specifika externího personálního marketingu v procesu náboru absolventů vysokých škol, důvody přijímání a nepřijímání této cílové skupiny a zahrnut bude také pohled absolventů vysokých škol a jejich preference při výběru budoucího zaměstnavatele. Představena bude Asociace studentů a absolventů, která ve spolupráci s výzkumnou agenturou NIQ realizuje studii „TOP zaměstnavatelé“, zpracována bude i metodika této studie. Kvalitativní šetření bude realizováno formou rozhovorů s personálními, případně marketingovými manažery, zodpovědnými za personální marketing a náborové kampaně u českých TOP zaměstnavatelů za rok 2023. Cílem šetření bude analyzovat nástroje externího personálního marketingu využívané v náborovém procesu zaměřeném na absolventy vysokých škol u TOP zaměstnavatelů v České republice. Dílčím cílem bude vytvořit žebříček preferovaných nástrojů externího personálního marketingu a komparovat přístupy zkoumaných organizací. Předběžná struktura práce: 1 Personální marketing 1.1 Význam a cíle personálního marketingu 1.2 Vztah personálního marketingu a značky zaměstnavatele 1.3 Aplikace marketingového mixu v personalistice 1.4 Externí a interní personální marketing 2 Nástroje externího personálního marketingu 2.1 Online nástroje 2.2 Offline nástroje 3 Specifika externího personálního marketingu v náboru absolventů vysokých škol 3.1 Externí personální marketing jako součást personální strategie 3.2 Nábor absolventů vysokých škol 3.3 Důvody přijímání a nepřijímání absolventů vysokých škol 3.4 Preference absolventů vysokých škol při výběru zaměstnavatele 4 TOP zaměstnavatelé v České republice 4.1 Asociace studentů a absolventů 4.2 Metodika studie „TOP zaměstnavatelé“ 5 Empirické šetření: Analýza nástrojů externího personálního marketingu TOP zaměstnavatelů v České republice zaměřeného na absolventy vysokých škol |
Seznam odborné literatury |
ANTOŠOVÁ, Mária. Marketing-mix v personalistice. Moderní řízení [online]. 2005, 40(11), s. 42–44 [vid. 2024-03-16]. ISSN 0026-8720. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/264227249_Marketing-mix_v_personalistice. BEDNÁŘ, Vojtěch. Sociální vztahy v organizaci a jejich management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4211-3. DOLEŽALOVÁ, Gabriela, Kristýna STAŇKOVÁ, Tereza KUZMOVÁ a Hana NOVOTNÁ. Šetření potřeb zaměstnavatelů. Výzkumná zpráva ze sběru dat 2022 [online]. Praha: Národní pedagogický institut České republiky, 2023 [vid. 2024-03-18]. Dostupné z: https://www.infoabsolvent.cz/Temata/Download?Soubor=F-9.0.182_Setreni_potreb_zamestnavatelu.pdf. FREEDMAN, Max. Marketing to College Students. Business.com. [online]. 2023 [vid. 2024-03-16]. Dostupné z: https://www.business.com/articles/marketing-to-college-students/. HUNEYCUTT, Sophia. How to Target and Market to College Students. Heymarket. [online]. 2022 [vid. 2024-03-17]. Dostupné z: https://www.heymarket.com/blog/marketing-to-college-students/. KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3. KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3. KOMÁREK, Libor. Trendy v náboru, výběru a kompetencích absolventů z pohledu jejich potenciálních zaměstnavatelů[online]. Ostrava: Kariérní centrum VŠB-TUO, 2021 [vid. 2024-03-16]. Dostupné z: https://www.vsb.cz/export/sites/vsb/kariernicentrum/.content/galerie-souboru/KC_VSB_TUO_-Trendy_v_naboru_absolventu_2021.pdf. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. MENŠÍK, Tomáš. Personální marketing v praxi. Firemní sociolog [online]. 2013, [vid. 2024-03-17]. ISSN 1805-6520. Dostupné z: https://www.firemni-sociolog.cz/en/uzitecne-informace/clanky/139-clanek-od-tomase-mensika. MYSLIVCOVÁ, Světlana. Personální marketing v řízení lidských zdrojů. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9356-0. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1318-5. |