Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role komunitního školství ve vzdělávacím procesu a v rozvoji obce
Název práce v češtině: Role komunitního školství ve vzdělávacím procesu a v rozvoji obce
Název v anglickém jazyce: The Role of Community Education in the Educational Process and Community Development
Klíčová slova: Komunitní školství, komunitní vzdělávání, spolupráce s rodiči, alternativní školství
Klíčová slova anglicky: Community schooling, community education, parental engagement, alternative schooling
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Evangelická teologická fakulta (27-ETF)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.06.2024
Datum zadání: 10.06.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.06.2024
Datum a čas obhajoby: 10.09.2024 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:19.06.2024
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2024
Oponenti: PhDr. Pavel Pěnkava, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá a hodnotí roli komunitního školství ve vzdělávacím procesu a v rozvoji obce. Práce poskytuje přehled současného stavu komunitního školství v České republice, definuje komunitní školství, fungování a začlenění komunitního školství do vzdělávacího procesu a rozvoje obcí v České republice. Práce se zaměřuje na konkrétní příklady škol Zaya/RC Zajíček a Edwin a zkoumá, jak komunitní školství může obohatit vzdělávací prostředí a přispět k rozvoji místních komunit. Hlavním cílem práce je identifikovat a vyhodnotit hlavní pozitiva komunitních škol ve vzdělávacím procesu a pro fungování dotčených obcí a místních komunit. V neposlední řadě diplomová práce řeší a hodnotí, jaké jsou důležité aspekty úspěšného chodu komunitní školy, např. personální, vzdělávací, manažerské, ekonomické a koncepční aspekty. Práce s odbornou literaturou, dotazníkové šetření, polostrukturované rozhovory a dlouholeté zkušenosti autorky diplomové práce ve dvou komunitních školách budou nejdůležitějšími zdroji a přístupy při vyhodnocení uvedených cílů. V rámci práce budou v diskusní části rozebrány klíčové výzvy a perspektivy rozvoje komunitních škol v České republice.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis examines and evaluates the role of community schooling in the educational process and in the development of local communities. The work provides an overview of the current state of community education in the Czech Republic, defines community schooling, its functioning and the integration into the educational process and community development in the Czech Republic. It focuses on the specific examples of schools (Zaya/RC Zajíček and Edwin) and it explores the way in which the community schooling can enrich the educational environment and contribute to the development of local communities. The main objective of this thesis is to identify and evaluate the key benefits of community schools in the educational process and for the running of the affected municipalities and the local communities. Additionally, the diploma thesis addresses and appraises the crucial aspects of successful community school operations, such as personnel, educational, managerial, economical, and conceptual. Working with academic literature, conducting surveys, semi-structured interviews, and leveraging author's extensive experience in two community institutions will be the most important sources and approaches for evaluating these goals. The discussion section will delve into the key challenges and perspectives for the development of community schools in the Czech Republic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK