Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Důvody umístění dívek do diagnostického ústavu pro mládež
Název práce v češtině: Důvody umístění dívek do diagnostického ústavu pro mládež
Název v anglickém jazyce: The reasons for placing girls in a diagnostic institute for youth
Klíčová slova: Adolescence|diagnostický ústav|dospívání u dívek|mentální zdraví|psychosociální problémy|rizikové chování|rodinné zázemí|sociální interakce|trauma|ústavní výchova|zneužívání
Klíčová slova anglicky: Abuse|adolescence|diagnostic institute|family background|institutional care|mental health|puberty in girls|psychosocial problems|risky behavior|social interaction|trauma
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.05.2024
Datum zadání: 15.05.2024
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.05.2024
Datum a čas obhajoby: 22.01.2025 14:30
Datum odevzdání elektronické podoby:16.12.2024
Datum proběhlé obhajoby: 22.01.2025
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se věnuje roli diagnostického ústavu a zabývá se důvody, které vedly k umístění dospívajících dívek do ústavního zařízení. Popisuje vliv ústavní péče na dívky, pozoruje jejich posun během pobytu v diagnostickém ústavu a jejich život po dovršení zletilosti. V teoretické části objasňuji základní pojmy týkající se diagnostického ústavu a ústavní výchovy jako takové, rodinného zázemí, sociálního prostředí, rizikového chování a přibližuji fázi adolescence. Praktická část se věnuje případovým studiím u vybraných dívek, které si prošly diagnostickým ústavem v Praze a polostrukturovaným rozhovorům s nimi krátce po odchodu z DÚ již ve zletilém věku.
Cílem této diplomové práce je analýza důvodů umístění dívek do diagnostického ústavu. Je třeba identifikovat a popsat hlavní faktory, které vedly k umístění dospívajících dívek do diagnostického ústavu, včetně rodinného zázemí, psychosociálních problémů a rizikového chování.
Vedlejším cílem je zkoumat, jak ústavní péče ovlivňuje dívky během jejich pobytu v diagnostickém ústavu, zaměřit se na jejich mentální zdraví, sociální interakce a případný posun v jejich chování.
Práce si dává za cíl provést detailní analýzu případových studií a rozhovorů s dívkami, které prošly diagnostickým ústavem v Praze, aby se získal hlubší vhled do jejich osobních zkušeností a vývoje.
Seznam odborné literatury
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Grada. Dubský, J. (2005). Sociologie deviantního chování. PA ČR. Dunovský, J; Dytrych, Z; Matějček, Z. (1995). Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Grada. Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Portál. Jánský, P. (2004). Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Gaudeamus. Matoušek, O. (2008). Slovník sociální práce. Portál. Matoušek, O., Kroftová, A. (2003). Mládež a delikvence. Portál. Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Karolinum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK