Zlatník, D.: Florbalový trénink v praxi – Herní činnosti jednotlivce. Praha: ČFbU, 2004.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce je zaměřena na sestavení návrhu výukového programu zaměřeného na nácvik herních činností jednotlivce ve florbalu pro žáky 2. stupně ZŠ. Teoretická část shrnuje základní informace o florbalu, jeho pravidlech a systematice. Dále se zaměřuje na definici herních činností jednotlivce a na didaktické principy výuky sportovních her, včetně metodicko-organizačních forem využitelných v prostředí školní tělesné výchovy. Hlavním cílem praktické části bylo navrhnout tematický výukový plán a vytvořit zásobník florbalových cvičení pro nácvik klíčových útočných a obranných činností, který uvádí způsoby nácviku, klíčové body techniky a nejčastější chyby při provedení. Dílčím cílem bylo ověřit efektivitu tohoto programu ve výuce 6. ročníku ZŠ. Výuka byla realizována formou kvantitativní intervenční studie, konkrétně jako kvaziexperiment, který umožnil srovnání výkonnosti mezi experimentální a kontrolní skupinou. Práce představuje prakticky využitelný model výuky florbalu, který může sloužit jako inspirace pro pedagogy. Závěrem práce je vytvoření tematického výukového programu a zásobníku florbalových cvičení zaměřených na rozvoj herních činností jednotlivce. Výukový materiál je určen pro vedení florbalové výuky ve školním prostředí. Práce zároveň upozorňuje na možnost dalšího rozvoje metodických materiálů, zejména v oblasti výuky brankářských dovedností, které nebyly v práci zahrnuty.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis is focused on the design of a teaching program focused on training of individual game activities in floorball for students of the second stage of primary school. The theoretical part summarizes basic information about floorball, its rules and systematics. It also focuses on the definition of game activities of an individual and didactic principles of teaching sports games, including methodological and organizational forms applicable in the school physical education environment. The main objective of the practical part was to design a thematic teaching plan and to create a floorball drill book for practicing key offensive and defensive activities, which lists the methods of practice, key points of technique and the most common mistakes in execution. A sub-objective was to test the effectiveness of this program in teaching 6th grade elementary school students. The teaching was implemented as a quantitative intervention study, specifically as a quasi-experiment, which allowed for a comparison of performance between the experimental and control groups. The thesis presents a practically applicable model of floorball teaching that can serve as an inspiration for teachers. The conclusion of the thesis is the creation of a thematic teaching program and a collection of floorball exercises focused on the development of individual game activities. The teaching material is intended for conducting floorball teaching in a school environment.