Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hex Squared
Název práce v češtině: Hex Squared
Název v anglickém jazyce: Hex Squared
Klíčová slova: Monte Carlo Tree Search|Hex|Self-Play|Zpětnovazební učení
Klíčová slova anglicky: Monte Carlo Tree Search|Hex|Self-Play|Reinforcement learning
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: Mgr. Matyáš Lorenc
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.04.2024
Datum zadání: 18.04.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.04.2024
Zásady pro vypracování
Student implementuje hru vlastního designu nesoucí název Hex Squared (Hex^2) - jedná se o rozšíření známé hry Hex, kde hrací plocha je nově hexagon složený z hexagonů (oproti původnímu rovnoběžníku postavenému z hexagonů). Zvýší se tudíž i počet hráčů z původních dvou na tři. Implementace bude založena na architektuře server-klient a bude podpořena přidruženou implementací umělé inteligence, což umožní utkání s libovolným poměrem lidských hráčů ku hráčům umělým. Jelikož se jedná o novou hru a nejsou tak zatím - oproti původní Hex - známy žádné dobré strategie, umělá inteligence bude učena, a to za využití algoritmů pro trénování agentů pomocí self-play pro augmentaci metody Monte Carlo Tree Search.
Seznam odborné literatury
[1] Browne, C. (2000). Hex Strategy: Making the Right Connections (1st ed.). A K Peters/CRC Press. https://doi.org/10.1201/9781568816487
[2] Silver, D., Schrittwieser, J., Simonyan, K. et al. Mastering the game of Go without human knowledge. Nature 550, 354–359 (2017). https://doi.org/10.1038/nature24270
[3] Huang, SC., Arneson, B., Hayward, R.B., Müller, M., Pawlewicz, J. (2014). MoHex 2.0: A Pattern-Based MCTS Hex Player. In: van den Herik, H., Iida, H., Plaat, A. (eds) Computers and Games. CG 2013. Lecture Notes in Computer Science(), vol 8427. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-09165-5_6
[4] C. Gao, R. Hayward and M. Müller, "Move Prediction Using Deep Convolutional Neural Networks in Hex," in IEEE Transactions on Games, vol. 10, no. 4, pp. 336-343, Dec. 2018. https://doi.org/10.1109/TG.2017.2785042
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK