Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv digitalizace školství na efektivitu výuky z pohledu pedagoga
Název práce v češtině: Vliv digitalizace školství na efektivitu výuky z pohledu pedagoga
Název v anglickém jazyce: The impact of the digitalisation of education on the workload of teachers
Klíčová slova: digitalizace, školství, vzdělávání, online, e-learning, škola, pedagog
Klíčová slova anglicky: digitalization, education, education, online, e-learning, school, educator
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 01.02.2024
Datum zadání: 12.04.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.04.2024
Datum a čas obhajoby: 21.05.2024 00:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:12.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: Mgr. Danuše Dvořáková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměněné vydání. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 9788024619668.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
KLEMENT, M., DOSTÁL, J. Teorie, východiska, principy a rozvoj distančního vzdělávání realizovaného formou e-learningu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5353-8.
KOTÍKOVÁ, Jaromíra, Arno KRAUS, Jarmila MODRÁ, Pavlína ŠŤASTNOVÁ, Jana VÁŇOVÁ, Petr VÍŠEK a Helena VYCHOVÁ. Dopady digitalizace, automatizace a robotizace na trh práce, vzdělávání a sociální systémy: zahraniční poznatky. Praha: VÚPSV, 2019. ISBN 978-80-7416-369-2.
MAREŠ, J. Jaké jsou role učitele v e-learningu. Časopis Pedagogika. 2016, 179-205. ISSN 2336-2189. Dostupné také z: https://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11454
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2020. ISBN 978-80-87601-46-4.
Úroveň digitalizace a zájem o digitální služby z pohledu občanů, firem a úřadů: rozborová studie. Mladá Boleslav: Škoda Auto Vysoká škola, 2020. ISBN 978-80-7654-028-6.
Předběžná náplň práce
Tématem práce je vliv digitalizace ve školství na aspekty pracovní náplně pedagoga, a to v kontextu efektivity. V rámci českého školství bude prozkoumáno, do jaké míry jsou pedagogové spokojeni s digitalizací školství a jak jejich práci usnadňuje. Teoretická část obsahuje rešerši současné digitalizace českého školství, zaměřuje se na současné vzdělávání a využití ICT pro zefektivňování výuky i souvisejících procesů. Praktická část uvádí výsledky dotazníkového šetření provedeného mezi pedagogy. Dotazník zhodnotí spokojenost s úrovní digitalizace na školách, vliv digitalizace na efektivitu výuky a požadavky na zlepšení.

Cíl práce:
Zhodnotit vliv digitalizace na efektivitu výuky z pohledu pedagoga, identifikovat klíčové aspekty efektivní digitalizace a možnosti dalšího zlepšování.

Metody výzkumu:
Dotazník, obsahová analýza, SWOT analýza

Návrh osnovy:
Úvod
1. Vzdělávání
2. Digitalizace ve školství
3. Metodika výzkumu
4. Interpretace výzkumu
5. Diskuze
Závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The topic of the thesis is the impact of digitalization in education on aspects of the teacher's workload, in the context of efficiency. In the context of Czech education, it will be examined to what extent educators are satisfied with the digitalization of education and how it facilitates their work. The theoretical part includes a research of the current digitalization of Czech education, focusing on contemporary education and the use of ICT for improving the efficiency of teaching and related processes. The practical part presents the results of a questionnaire survey conducted among teachers. The questionnaire assesses the satisfaction with the level of digitalization in schools, the impact of digitalization on the effectiveness of teaching and the requirements for improvement.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK