Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývoj škol pro děti s postižením až po zavedení inkluze v českém školství
Název práce v češtině: Vývoj škol pro děti s postižením až po zavedení inkluze v českém školství
Název v anglickém jazyce: From the Development of Schools for Children with Disabilities to the Introduction of Inclusion in the Czech Education System
Klíčová slova: inkluze|integrace|vzdělávání|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|specifické poruchy učení|individualizace|učitel|asistent pedagoga|pracovník poradenského pracoviště|heterogenita sociálního prostředí|homogenita sociálního prostředí
Klíčová slova anglicky: inclusion|integration|education|pupil with special educational needs|specific disorder of learning|individuation|teacher|teaching assistant|employee of the counselling workplace|heterogeneity of social environment|homogeneity of social environment
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.04.2024
Datum zadání: 11.04.2024
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.04.2024
Datum a čas obhajoby: 02.06.2025 12:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 02.06.2025
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá vývojem vzdělávání žáků s SPU v Československu až po zavádění inkluze v soudobých českých školách. Práce se zabývá školami „pro děti s postižením“ a změnami, k nimž docházelo v rétorice, přístupu a legislativě od dob socialistického Československa do roku 2016. V práci budou analyzovány základní koncepty pojící se s tématem práce a osoby, které se podílely na vývoji cesty k inkluzivnímu vzdělávání.
Empirická část by porovnávala inkluzivní vzdělávání v českých a vybraných zahraničních školách. Tato komparace by měla sloužit jako východisko pro formulaci doporučení změn, jež by mohly pomoci zlepšit situaci v oblasti inkluze v ČR.
Seznam odborné literatury
KOUTSKÁ, Barbora. Jak se cítí budoucí absolventi Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ připraveni na inkluzivní vzdělávání [online]. Brno, 2011 [cit. 2024-04-05]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/nisz1/DP_Barbora_Koutska.pdf. Diplomová práce.
SVOBODA, Zdeněk a Ladislav ZILCHER. Inkluzivní vzdělávání [online]. Studijní opora - vzdělávací modul pro koordinátory inkluze. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně [cit. 2024-04-05].
Booth, Tony a Mel AINSCOW. Ukazatel inkluze: Rozvoj učení a zapojení ve školách. Praha: Rytmus o. s., 2007. ISBN 80-903598-5-X
SVOBODA, Zdeněk., ŘÍČAN, Jaroslav, MORVAYOVÁ, Petra a Ladislav Zilcher. Metodika tvorby strategického plánu pro vytváření inkluzivního prostředí školy. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2015. ISBN 978-80-7414-958-0.
TANNENBERGEROVÁ, Monika a Katarína KRAHULOVÁ. Nejlepší škola je inkluzivní. Brno: Liga lidských práv, 2011.
TANNENBERGEROVÁ, Monika. Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Cluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-008-1.
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Inkluzivní pedagogika [online]. Opava, 2019 [cit. 2024-04-05]. Distanční studijní text. Slezská univerzita - fakulta veřejných politik v Opavě.
KYSLÍKOVÁ, Libuše. Speciální pedagogika / vychovatelství [online]. České Budějovice, 2017 [cit. 2024-04-05]. Dostupné z: https://theses.cz/id/ouqkdu/21462234. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích -.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK