Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Typologie činností asistenta pedagoga v mateřské škole
Název práce v češtině: Typologie činností asistenta pedagoga v mateřské škole
Název v anglickém jazyce: Typology of teaching assistant´s activities in preschool
Klíčová slova: asistent pedagoga, typologie činností, mateřská škola
Klíčová slova anglicky: teaching assistant, typology of activities, preschool
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petra Ristić, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.04.2024
Datum zadání: 07.04.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.04.2024
Datum a čas obhajoby: 19.05.2025 00:00
Místo konání obhajoby: Celetná 13, Praha 1, C205, 110 míst u lavice
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2025
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104MS)
Oponenti: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Čadilová, V. & Žampachová, Z. (2021). Povolání: Asistent pedagoga. Pasparta
Kendíková, J. (2017). Asistent pedagoga. Raabe.
Michalík, J., Baslerová, P., Felcmanová L. (2015). Podpůrná opatření ve vzdělávání. Člověk v tísni.
Martinovská, P. & Němec, Z. ,(2018). Asistent pedagoga v mateřské škole. Raabe.
Morávková Vejrochová, M. (2015). Standard práce asistenta pedagoga. Univerzita Palackého v Olomouci.
Předběžná náplň práce
Profese asistenta pedagoga je v českém vzdělávacím systému zakotvena od devadesátých let 20. století. Od zavedení systémů podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálním vzdělávacími potřebami v roce 2016 jejich počet v českých školách výrazně vzrostl. Zkušenosti škol se zapojením asistentů pedagoga do vzdělávacího procesu jsou však velmi odlišné.
Práce se zaměřuje na činnost asistenta pedagoga v mateřské škole. Cílem je vytvořit typologii všech činností, kterou vykonává asistent pedagoga v předškolním vzdělávání. Práce je strukturována do teoretické a praktické části. Teoretická část se zaměřuje na legislativní vymezení pozice asistenta pedagoga, na typologizaci jeho činností podle odborné literatury a na náplň práce asistenta pedagoga před legislativní změnou v roce 2016 a po ní.
Praktická část předkládá výsledky výzkumného šetření realizovaného metodami kvalitativního výzkumu. Výzkumná data budou zjišťována pomocí polostrukturovaných rozhovorů s asistenty pedagoga vybraných mateřských škol z městské čtvrti na okraji hlavního města.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The profession of teaching assistant has been established in the Czech education system since the 1990s. Since the introduction of systems of support measures in the education of students with special educational needs in 2016, their number in Czech schools has increased significantly. However, the experience of schools with the involvement of teaching assistants in the educational process is very different.
This paper focuses on the activities of teaching assistants in preschools. The aim is to create a typology of all activities performed by a teaching assistant in preschool education. The thesis is structured into theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on the legislative definition of the position of the teaching assistant, the typology of their activities according to the literature and the workload of the teaching assistant before and after the legislative change in 2016.
The practical part presents the results of a research carried out using qualitative research methods. The research data will be collected through semi-structured interviews with teaching assistants of selected preschools from an urban district on the outskirts of the capital city.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK