Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Game Portraying Obsessive-Compulsive Disorder
Název práce v češtině: Hra zobrazující obsedantně-kompulzivní poruchu
Název v anglickém jazyce: Game Portraying Obsessive-Compulsive Disorder
Klíčová slova: OCD|serious game|simulace
Klíčová slova anglicky: OCD|serious game|simulation
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Ing. Radek Richtr, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.03.2024
Datum zadání: 13.03.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.03.2024
Datum a čas obhajoby: 11.09.2024 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.07.2024
Datum odevzdání tištěné podoby:18.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2024
Oponenti: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. et Mgr. Iveta Hocko Fajnerová, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Obsedantně kompulzivní porucha (OCD) je jedna z nejběžnějších psychiatrických chorob. Účelem práce je vytvořit hru a pomocí ní informovat širší obecenstvo o této poruše. Hra bude sestávat z několika situací ilustrujících některé možné projevy (předměty kompulze a obsese) a simulující symptomy OCD (např. úzkost), a bude doplněna informacemi o této problematice. Bude testováno pochopení OCD u hráčů a jejich pocity spojené s hraním.
Seznam odborné literatury
Liaskou, M., & Rizopoulos, C. (2023, September). Using Virtual Reality to Raise Public Awareness of Obsessive-Compulsive Disorder: A Preliminary Study. In Proceedings of the 2nd International Conference of the ACM Greek SIGCHI Chapter.
A. Torrão, J. Natário, P. Carvalho, C. Silva and F. Silva, "A VR Game for Obsessive-Compulsive Disorders Therapy," 2021 International Conference on Graphics and Interaction (ICGI), Porto, Portugal, 2021.
Lau, H. M., Smit, J. H., Fleming, T. M., & Riper, H. (2017). Serious games for mental health: are they accessible, feasible, and effective? A systematic review and meta-analysis. Frontiers in psychiatry, 7, 209.
Fajnerová, I., Francová, A., Taranzová, K. et al. Virtual reality environment for exposure therapy in obsessive–compulsive disorder: a validation study. Virtual Reality 27, 2691–2701 (2023).
Předběžná náplň práce
Výsledkem práce bude hra vzniklá z přímé spolupráce Matematicko-fyzikální fakulty a Národního ústavu pro duševní zdraví (plus Fakulty informačních technologií ČVUT). Hra by měla být jak přesná z pohledu simulace symptomů OCD, tak ale i vhodné pro široké publikum, které by se s těmito symptomy chtělo blížeji a podrobněji seznámit. Krom hry samotné je pak podstatný i doprovodný text o jednotlivých situacích a poruchách
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK