Game Portraying Obsessive-Compulsive Disorder
| Název práce v češtině: | Hra zobrazující obsedantně-kompulzivní poruchu |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Game Portraying Obsessive-Compulsive Disorder |
| Klíčová slova: | OCD|serious game|simulace |
| Klíčová slova anglicky: | OCD|serious game|simulation |
| Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | angličtina |
| Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
| Vedoucí / školitel: | Ing. Radek Richtr, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 05.03.2024 |
| Datum zadání: | 13.03.2024 |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.03.2024 |
| Datum a čas obhajoby: | 11.09.2024 09:00 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.07.2024 |
| Datum odevzdání tištěné podoby: | 18.07.2024 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 11.09.2024 |
| Oponenti: | Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. |
| Konzultanti: | Mgr. et Mgr. Iveta Hocko Fajnerová, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Obsedantně kompulzivní porucha (OCD) je jedna z nejběžnějších psychiatrických chorob. Účelem práce je vytvořit hru a pomocí ní informovat širší obecenstvo o této poruše. Hra bude sestávat z několika situací ilustrujících některé možné projevy (předměty kompulze a obsese) a simulující symptomy OCD (např. úzkost), a bude doplněna informacemi o této problematice. Bude testováno pochopení OCD u hráčů a jejich pocity spojené s hraním. |
| Seznam odborné literatury |
| Liaskou, M., & Rizopoulos, C. (2023, September). Using Virtual Reality to Raise Public Awareness of Obsessive-Compulsive Disorder: A Preliminary Study. In Proceedings of the 2nd International Conference of the ACM Greek SIGCHI Chapter.
A. Torrão, J. Natário, P. Carvalho, C. Silva and F. Silva, "A VR Game for Obsessive-Compulsive Disorders Therapy," 2021 International Conference on Graphics and Interaction (ICGI), Porto, Portugal, 2021. Lau, H. M., Smit, J. H., Fleming, T. M., & Riper, H. (2017). Serious games for mental health: are they accessible, feasible, and effective? A systematic review and meta-analysis. Frontiers in psychiatry, 7, 209. Fajnerová, I., Francová, A., Taranzová, K. et al. Virtual reality environment for exposure therapy in obsessive–compulsive disorder: a validation study. Virtual Reality 27, 2691–2701 (2023). |
| Předběžná náplň práce |
| Výsledkem práce bude hra vzniklá z přímé spolupráce Matematicko-fyzikální fakulty a Národního ústavu pro duševní zdraví (plus Fakulty informačních technologií ČVUT). Hra by měla být jak přesná z pohledu simulace symptomů OCD, tak ale i vhodné pro široké publikum, které by se s těmito symptomy chtělo blížeji a podrobněji seznámit. Krom hry samotné je pak podstatný i doprovodný text o jednotlivých situacích a poruchách |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.