Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Metody a zásady evaluace efektivity programů primární prevence
Název práce v češtině: Metody a zásady evaluace efektivity programů primární prevence
Název v anglickém jazyce: Methods and Principles for Evaluating the Effectiveness of Primary Prevention Programs
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radim Kuba
Řešitel:
Zásady pro vypracování
Od zájemce o dané téma se předpokládá, že v průběhu zpracovávání práce absolvovuje níže uvedené předměty a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu, případně dalších specializačních kurzů doporučených školitelem. Jednáse především o předměty zaměřené na pedagogickou a krizovou komunikaci, které pomohou dané téma při zpracovávání lépe uchopit.

Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace
Předběžná náplň práce
o Součástí témat přírodopisu/biologie je realizace tzv. prevence rizikového chování (např. návykové látky, alkohol zdravý životní styl). Ověřit, jak efektivní dané výukové bloky jsou, však bývá velmi náročné.
o Práce by shrnula, jaké metody a zásady je nutné využívat při evaluaci programů primární prevence. Zmíněná evaluace se obecně provádí velmi těžce a často se neprovádí vůbec žádná. Bez toho však nelze zjistit, jaký dopad skutečně daný program na účastníky má. Práce by mohla mimo jiné rozebrat i příklady evaluačních dotazníků atd.
o Podobně by pojednala o tom, proč je nutná kontrolní skupina a kde ji vzít. Jaké má výhody, když je ze stejné školy, ale proč to ne vždy jde. Jak vypadají dotazníky, kolikrát to zjišťovat – jen před prevencí a po anebo pak opakovaně o poté. Rovněž je důležité to, jaké evaluační indikátory sledovat.
o Pokud by práce byla zpracovávána jako bakalářská, jednalo by se pouze o výše uvedenou rešerši (v souladu s požadavky kladenými na bakalářské práce na biologické sekci). V případě diplomové práce, která zpravidla zahrnuje i „praktickou část“, by bylo možné provést např. dotazníkové šetření či rozhovory zaměřující se na to, jestli a jak případně pedagogové evaluaci provádí, případně v návaznosti na realizaci takového výukového bloku evaluaci navrhnout a provést.
o V případě zájmu o dané téma nejdříve kontaktujte školitele na e-mailuradim.kuba@natur.cuni.cz.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK