Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Soukromé školy v systému základního vzdělávání: případová studie Karlovarského kraje
Název práce v češtině: Soukromé školy v systému základního vzdělávání: případová studie Karlovarského kraje
Název v anglickém jazyce: Private schools in the primary education system: case study of the Karlovy Vary Region
Klíčová slova: vzdělávání, základní škola, soukromá škola, Karlovarský kraj, nabídka, poptávka
Klíčová slova anglicky: education, primary school, private school, Karlovy Vary Region, supply, demand
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.02.2024
Datum zadání: 22.02.2024
Datum a čas obhajoby: 06.03.2024 13:00
Místo konání obhajoby: Areál Jinonice, B228, 228, seminární místnost ISS
Datum odevzdání elektronické podoby:28.02.2024
Datum proběhlé obhajoby: 06.03.2024
Oponenti: Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
CABALKOVÁ, Anna. Fenomén vzniku soukromých základních škol – nový trend ve vzdělávání? Praha, 2018. 110 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií. Katedra veřejné a sociální politiky [cit. 2019-04-22]. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/download/120289730/?lang=cs
Česká školní inspekce (ČŠI). Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2017/2018 – výroční zpráva ČŠI. Praha: Česká školní inspekce, 2018 [cit. 2019-05-20]. Dostupné z: https://www.csicr.cz/cz/DOKUMENTY/Vyrocni-zpravy
EDUin. Audit vzdělávacího systému v ČR: rizika a příležitosti (2018). Dostupné z: Audit_vzdelavaci_system_ANALYZA_2018.pdf (eduin.cz)
FRIEDMAN, Milton – Friedman, Rosemary. Svoboda volby. 1. vydání. Jinočany: H & H, 1992. ISBN 80-85467-85-2.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
ISTANCE, David. Demand-sensitive schooling?: evidence and issues. Paris: OECD, c2006. ISBN 92-64-02840-4.
JARKOVSKÁ, Lucie. Ohrožují soukromé školy rovný přístup ke vzdělávání v České republice?. Sociální Pedagogika [online].2018,6 (1), 47-57 [cit. 2019-04-22]. ISSN 18058825.
Dostupné z: http://soced.cz/wp-content/uploads/2018/07/STUDY_SocEd_T3_6-1-2018.pdf.
KOCIÁNOVÁ, Ilona. Veřejné statky v ČR. Brno, 2011. Bakalářská práce. Právnická fakulta Masarykovy univerzity v Brně. Vedoucí práce Ing. Eva Tomášková, Ph.D.
KOTÁSEK, Jiří, GREGER David a Procházková Ivana. Understanding the Demand for Schooling: Country Report: Czech Republic. Paris: OECD, 2004. [cit. 2019-05-30]. Dostupné z: http://www.oecd.org/innovation/research/33707802.pdf
MAAYTOVÁ, Alena. Veřejné finance. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2014. ISBN 9788086730905.
MATĚJŮ, Petr et al. Nerovnosti ve vzdělávání: od měření k řešení. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2010. 495 s. Studie; sv. 63. ISBN 978-80-7419-032-2.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT). Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2014 [cit. 2019-04-22]. Dostupné z: htttp://www.msmt.cz/uploads/Strategie_2020_web.pdf
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. 191 s. ISBN 978-80-7178-999-4.
Samuelson, Paul Anthony a William D. NORDHAUS. Ekonomie: 18. vydání. Přeložil Martin GREGOR. Praha: NS Svoboda, 2007. ISBN 9788020505903.
SIMONOVÁ, Jaroslava. Charakteristiky dobré základní školy z pohledu rodičů. Pedagogická Orientace [online]. 2017, 27 (1), 136-159 [cit. 2019-04-24]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/viewFIle/6743/pdf.
SIMONOVÁ, Jaroslava. Postoje rodičů k volbě základní školy. Studia pedagogica [online]., 20 (3), 69-88. Dostupné z: https://doi.org/10.5817/SP2015-3-5
SIMONOVÁ, Jaroslava, STRAKOVÁ, Jana. Výběr základní školy v ČR a faktory, které jej ovlivňují. Sociologický časopis [online]. 2015, 51 (4), 587 [cit. 2019-04-24]. ISSN 00380288.
Dostupné z: http://sreview.soc.cas.cz/uploads/beaadd506a8220d67168cf0a7a52dc52888cdd89_15-4-02Strakova18.indd.pdf.
POTŮČEK, Martin a kol. Veřejná politika. Vydání první. Praha: C. H. Beck, 2016. ISBN 978-80-7400-591-6.
VESELÝ Arnošt – NEKOLA, Martin. Analýza a tvorba veřejných politik: přístupy, metody a praxe. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-86429-78-5.
Zákon č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání
Předběžná náplň práce
Předmětem diplomové práce bude popsat existující soukromé základní školy v Karlovarském kraji. Formou případové studie identifikovat základní školy v území. Cílem bude hlouběji porozumět a přispět poznatky ke stavu zájmu o základní vzdělávání poskytovaného soukromými školami a prozkoumat motivy k založení škol, postoje zástupců veřejně politické reprezentace v území. Porovnat zvýšenou poptávku po soukromém základním vzdělávání v jiných krajích s Karlovarským.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of thesis „Private primary schools in the primary education systém: case study of the Karlovy Vary Region“ is to describe and analyze existing privat primary schools in the smallest region in the Czech Republic. Most children in the Czech Republic attend state schools. Since the 90s there are also establishe private schools. In the last years has been registre dan increase of private schools. The work is divided into theoretical and empirical part. Through a case study will be provide answerd to the research questions regartding the participants – school owner, public-policy representation. Find it out, how increase for private schools education is demonstrated in this territory. What is the demand and offer for private education.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK