Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Deep Learning Models for Product Mapping
Název práce v češtině: Modely hlubokého učení pro úlohu mapování produktů
Název v anglickém jazyce: Deep Learning Models for Product Mapping
Klíčová slova: hluboké učení|mapování produktů|zpracování obrazu|zpracování
Klíčová slova anglicky: deep learning|product mapping|image processing|text processing
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: RNDr. Kateřina Macková
Řešitel: Mkrtich Hovsepyan - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.02.2024
Datum zadání: 27.02.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.02.2024
Zásady pro vypracování
Product mapping is the process of identifying matching products from different source e-shops. Each product can be described by several image and textual data with different structures and there is no general identifier of products that would enable their direct matching. Therefore, it becomes a challenging task requiring deep learning techniques that allow thorough text and image processing to correctly identify matching pairs. In the rapidly evolving landscape of e-commerce, such ability has become an invaluable tool for enhancing user experience and streamlining product management.

The student will study relevant literature on product mapping employing advanced deep-learning techniques for image and text processing. He will compare several methods and select the best technique for solving the problem in general.
Seznam odborné literatury
Peeters, Ralph, and Christian Bizer. "Entity Matching using Large Language Models." arXiv preprint arXiv:2310.11244 (2023).

Rivas-Sánchez, Mario, et al. "Using deep learning for image similarity in product matching." Advances in Computational Intelligence: 14th International Work-Conference on Artificial Neural Networks, IWANN 2017, Cadiz, Spain, June 14-16, 2017, Proceedings, Part I 14. Springer International Publishing, 2017.

Peeters, Ralph, and Christian Bizer. "Supervised contrastive learning for product matching." Companion Proceedings of the Web Conference 2022. 2022.

de Santana, Matheus Alcantara, et al. "Using Machine Learning and NLP for the Product Matching Problem." Intelligent Sustainable Systems: Selected Papers of WorldS4 2022, Volume 2. Singapore: Springer Nature Singapore, 2023. 439-448.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK