Zkušenosti studujících na PedF UK s tematikou LGBT+ komunity
Název práce v češtině: | Zkušenosti studujících na PedF UK s tematikou LGBT+ komunity |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | PedF UK students‘ experiences on the topic of LGBT+ community |
Klíčová slova: | LGBT+ komunita, vysokoškolští studenti, školství, znalosti o LGBT+ komunitě |
Klíčová slova anglicky: | LGBT+ community, university students, school system, knowledge about LGBT+ |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 30.01.2024 |
Datum zadání: | 27.03.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2024 14:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2024 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD105VZ) |
Oponenti: | PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude koncipována jako kvantativní kombinující dotazník se znalostním testem. Respondenti budu rekrutováni v rámci jedné fakulty. |
Seznam odborné literatury |
Fafejta, M. (2016). Sexualita a sexuální identita: sociální povaha přirozenosti. Portál.
Fanucce, M. L., & Taub, D. J. (2010). The relationship of homonegativity to LGBT students’ and non-LGBT students’ perceptions of residence hall climate. The Journal of College and University Student Housing,36(2), 25-41. Kosciw, J. G., Palmer, N. A., & Kull, R. M. (2015). Reflecting resiliency: Openness about sexual orientation and/or gender identity and its relationship to well-being and educational outcomes for LGBT students. American journal of community psychology, 55(1-2), 167-178. Netíková, S. (2014). Výuka tématu homosexualita a prevence homofobie na druhém stupni základní školy (Doctoral dissertation, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta). Pechová, O. (2009). Diskriminace na základě sexuální orientace. E-psychologie [online]. Smetáčková, I., & Braun, R. (2009). Homofobie v žákovských kolektivech. Úřad vlády České republiky. Twemlow, S. W., Fonagy, P., Sacco, F. C., & Brethour Jr, J. R. (2006), Teachers who bully students: A hidden trauma, International journal of social psychiatry. |
Předběžná náplň práce |
Porovnání zkušeností s tématikou LGBT komunity u studentůbakalářského studia a studujících navazujícího magisterského studia
Zjištění míry připravenosti a informovanosti studentů PedF UK k budoucí výuce ohledně LGBT komunity – výchova ke zdraví Výzkumné šetření bude provedeno pomocí kvantitativní metody, formou online dotazníku, bude obsahovat i otevřené otázky. Dotazník bude zahrnovat otázky na konkrétní zkušenost studentů s výukou na PedF UK, dále na setkání s tématem LGBT v prostorech školy, jejich znalosti ohledně této tématiky, celkový postoj k této tématice a pohled na téma jako součást výuky na 2.stupni ZŠ a SŠ. Cílem bude získat odpovědi studentů z celé škály ročníků studia a z co nejvíce studovaných oborů a dvojoborů. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Comparison of experiences with the LGBT community among Bachelor's and Master's students
Determining the level of readiness and awareness of students of PedF UK for future teaching about the LGBT community - health education The research investigation will be conducted using a quantitative method, in the form of an online questionnaire, including open questins. The questionnaire will include questions on students' specific experience of teaching at PedF UK, as well as their encounters with the topic of LGBT in the school premises, their knowledge about the topic, their general attitude towards the topic and their view of the topic as part of teaching at the 2nd level of primary and secondary schools. The aim will be to get responses from students across the range of years of study and from as many majors and double majors as possible. |