Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Genderová stereotypizace žen v ukrajinské TV reklamě
Název práce v češtině: Genderová stereotypizace žen v ukrajinské TV reklamě
Název v anglickém jazyce: Gender stereotypizing of women in Ukrainian TV advertising
Klíčová slova: Gender, pohlaví, stereotypy, média, mediální teorie, vizuální kultura, společnost.
Klíčová slova anglicky: Gender, sex, stereotypes, media, media theory, visual culture, society.
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra teorie umění a tvorby (24-KTUT)
Vedoucí / školitel: PhDr. Václav Hájek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.01.2024
Datum zadání: 17.01.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.01.2024
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YBOS001)
Oponenti: Denisa Tomková, M.Sc., Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
GODDAR, A. (1998). The language of advertising: written texts. London and New York: Routledge. ISBN 0–415–14598–8
HELBIG, A., BURANBAEVA, O., MLADINEO,V. (2009). Culture and Customs of Ukraine. London: Greenwood Press ISBN: 978–0–313–34363–6
MANOVICH, L. (2018). Jazyk nových medií. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2961-2
MIRZOEFF, N. (2002). The visual culture reader. 2nd edition. London: Routledge. ISBN 0-415-25222-0
PARDUN, C. (editor). (2014). Advertising and society: an introduction. 2nd edition. Chichester: Wiley-Blackwell. ISBN 0470673095
RENZETTI, C., CURRAN, D. (2003). Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0525-2
STURKEN, M., CARTWRIGHT, L., VIDMAR, L., KREUZIEGGER, M. (2009). Studia vizuální kultury. Praha: Portál. ISBN : 978-80-7367-556-1
SUBTELNY, O. (2009). Ukraine: a history. University of Toronto Press. ISBN 978-1-4426-4016-0
SUTHERLAND, M., SYLVESTR, A. K. (2000). Advertising and the Mind of the Consumer - What Works, What Doesnt, and Why. 2nd edition. St Leonards: Allen&Unwin. ISBN 1 86508 231 7
TUCHMAN, G., DANIELS A.K., BENÉT, J. (1978). Heart and home : images of women in the mass media. New York: Oxford University Press. ISBN: 0-19-502352-8
ZOONEN, L. van. (1994). Feminist Media Studies. London: Sage. ISBN 0-8039-8554-1
Předběžná náplň práce
Cílem práce je analyzovat a identifikovat hlavní formy genderových stereotypů v ukrajinské televizní reklamě se zvláštním zaměřením na reprezentaci žen. Práce si klade za cíl prozkoumat změny v reprezentaci žen v ukrajinské reklamě za určitý časový úsek.
První část práce bude přehledová a jejím hlavním cílem bude ujasnění teoretického i výzkumného kontextu daného problému. Úkolem této části bude za prvé poskytnout teoretický přehled o genderových stereotypech, základních mediálních teoriích a o ukrajinské kulturní situace celkově.
V druhé části se bude práce pokoušet odpovědět na otázku: „Jak se proměňoval obraz ženy v ukrajinské TV reklamě v letech 2015-2021?“. Za předpoklad je vzato to, že tendence zobrazovat ženy ve stereotypních obrazech se v průběhu let snížila.


Předběžný obsah
I. Úvod
1.1 Význam tématu
1.2 Zdůvodnění výběru tématu
1.3 Účel a cíle studie

II. Teoretický přehled genderových stereotypů
2.1 Pojem gender a jeho sociokulturní kontext
2.2 Vliv genderových stereotypů na společnost
2.4 Genderové stereotypy v reklamě: teoretické přístupy a koncepty

III. Reklama jako sociokulturní fenomén
3.1 Reklama jako zrcadlo společenských hodnot
3.2 Vliv reklamy na utváření genderových stereotypů
3.3 Reklama a kulturní zvláštnosti Ukrajiny

IV. Genderové stereotypy v ukrajinské televizní reklamě
4.1 Analýza trendů v ukrajinské televizní reklamě
4.2 Role žen v reklamních obrazech: tradiční a inovativní přístupy
4.3 Vliv ukrajinské televizní reklamy na utváření genderového vnímání

V. Metodologie výzkumu
5.1 Výběr metod analýzy
5.2 Stanovení výzkumného vzorku
5.3 Etapy analýzy reklamních materiálů

VI. Analýza ukrajinské televizní reklamy
6.1 Kategorizace a klasifikace reklamních spotů
6.2 Identifikace genderových stereotypů v reklamních obrazech
6.3 Kritická analýza identifikovaných stereotypů

VII. Dopad genderových stereotypů na společnost
7.1 Důsledky genderových stereotypů v reklamě
7.2 Úloha reklamy při utváření sociokulturních norem
7.3 Dopad genderových stereotypů na psychologii spotřebitele

VIII. Způsoby překonání genderových stereotypů v reklamě
8.1 Regulace genderové reprezentace v reklamě: zkušenosti jiných zemí
8.2 Kreativní přístupy a nové standardy v reklamním průmyslu
8.3 Úloha vzdělávání a propagace v boji proti genderovým stereotypům

IX Závěr
9.1 Hlavní výsledky výzkumu
9.2 Praktický význam studie
9.3 Směry dalšího výzkumu
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK